loading...
تعمیرات لوله - تاسیسات لوله رسا تاسیسات
mousa بازدید : 220 سه شنبه 14 مرداد 1399 نظرات (0)

گاهی خوب است نگاهی به گذشته بیاندازیم، زیرا تنها مقایسه ی پیشرفت هایی که از گذشته تاکنون شاهد آن ها بوده ایم می تواند باعث شکرگزاری و تلاش بیشتر ما برای زندگی بهتر باشد.

یکی از مسائلی که بر هیچ کس پوشیده نیست، بیشتر شدن نیازهای انسان است، همه این را می دانیم که هنگامی که سن ما بیشتر می شود و شاهد پیشرفت های بیشتری در جامعه هستیم، ناخودآگاه تمایلاتمان نیز تغییر پیدا می کند و نسبت به چیزهایی احساس نیاز می کنیم که قبلا توجه ای به آن ها نداشته ایم.

اگر بخواهیم محسوس تر در این مورد صحبت کنیم می توانیم به حمام اشاره کنیم، بله درست است! اگر سن شما هم از ۴۰-۵۰ تجاوز کند حتما خاطرات حمام های عمومی را به خاطر دارید، شاید الان فکرش هم دشوار به نظر برسد که در هوای سرد زمستانی به حمام بروید و زود لباس هایتان را بپوشید و تا خانه تان پیاده بیایید و کاملا احساس یخ زدگی کنید، گاهی باید قدر نعمت پیشرفت علم و صنعت را به خوبی بدانیم.

پیشرفت صنعت لوله سازی توانست کاری کند که در هر خانه ای یک یا چند حمام وجود داشته باشد و افراد حتی هر روز هم بتوانند به حمام بروند.

نعمت وجود آب در هر خانه ای را مدیون انواع لوله‌ها هستیم، این لوله‌ها شامل لوله‌های پلی اتیلن، پلاستیکی، درزدار، فلزی، پنج لایه، مانیسمان و… هستند و هر کدام با توجه به ویژگی‌هایی که دارند که در مکان های خاصی مورد استفاده قرار می گیرند.

در این مقاله ما صرفا در رابطه با لوله‌های مانیسمان صحبت خواهیم کرد.

یکی از موضوعاتی که باید در رابطه با خرید لوله‌های مانیسمان بدانید، چگونگی خرید یک لوله مانیسمان خوب است، که در ادامه برایتان توضیح خواهیم داد.

هنگامی که شما قصد خرید چیزی را دارید، در مرحله اول باید تشخیص بدهید که دقیقا نیازتان چیست، برای مثال در خرید لوله‌های مانیسمان که با نام لوله‌های بدون درز نیز شناخته می شوند شما ابتدا باید اندازه لوله مورد نظرتان را تشخیص دهید، زیرا این لوله ها در قطر و طول های متفاوتی ساخته می شوند، پس از آن باید به دنبال برندی قابل اطمینان باشید، زیرا لوله‌های مانیسمان را شرکت های گوناگونی تولید می کنند که بالطبع کیفیت های متفاوتی را نیز ارائه خواهند کرد و به همین دلیل شما باید با تحقیقات کافی بتوانید یکی از برند های خوب را برگزینید و سپس به دنبال فروشگاه هایی باشید که لوله های مد نظرتان را ارائه می کنند.

یک فروشگاه لوله فروشی خوب، فروشگاهی است که به شما لوله هایی بدون ضایعات ارائه کند و هم چنین قیمت مناسبی داشته باشد.

 

 تفاوت لوله مانیسمان با دیگر لوله ها

اگر بخواهیم لوله هارا به طور کلی تقسیم بندی کنیم، باید آن هارا به دو دسته درزدار و بدون درز یا همان مانیسمان تقسیم کنیم؛ لوله‌های بدون درز را در برخی نقاط جهان با نام مانیسمان می شناسند، زیرا اولین بار برادران مانیسمان نحوه ساخت آن هارا پیشنهاد دادند و در واقع اولین لوله بدون درز ساخته شده توسط این دو برادر ساخته شده است.

اما سوال اصلی در رابطه با این نوع لوله این است که منظور از بدون درز چیست؟

منظور از لوله‌های بدون درز لوله هایی است که دارای جوش های فلزی نیستند و سطحی کاملا یک پارچه دارند.

لوله های درزدار از جوش دادن ورقه های فلزی ایجاد می شوند در حالیکه لوله‌های بدون درز از شمش های فلزی ساخته شده اند.

لوله‌های مانیسمان به دلیل یکپارچگی می توانند فشارهای زیادی را تحمل کنند و به همین دلیل استفاده گسترده ای پیدا کرده اند.

  

  

آیا لوله مانیسمان می تواند جایگزین خوبی برای بقیه لوله ها باشد؟

بسیاری از مخاطبین وبسایت ما این سوال را می پرسند که آیا می توانیم لوله‌های مانیسمان را جایگزین سایر لوله ها کنیم؟

در پاسخ به این دوستان فقط می توانیم بگوییم، بهتر است باورهای اشتباهتان را کنار بگذارید، زیرا هر لوله ای مخصوص استفاده در مکان خاصی است و شما باید بتوانید شناخت کاملی از کاربردها و ویژگی های آن ها پیدا کنید تا بتوانید تشخیص دهید که کدام لوله ها را می توانید به جای یکدیگر استفاده کنید، اما فراموش نکنیم که بهترین مکانی که می توان از لوله‌های مانیسمان در آن ها استفاده کرد، مناطق تحت فشار بالا است، زیرا این لوله ها به راحتی شکسته نخواهند شد و بسیار مقاومند.

mousa بازدید : 66 یکشنبه 12 مرداد 1399 نظرات (0)

مقایسه لوله مانیسمان و درزدار

امروزه یکی از آشنا ترین واژه‌هایی که می شنویم تنوع است، تنوع در صنعت مد، لوازم خانگی ، لوازم الکترونیکی و… به خوبی به چشم می‌خورد.

صنعت لوله سازی نیز از روحیه تنوع طلبی جامعه جا نمانده است و تولید کنندگان آن در پی این بوده اند که بتوانند محصولاتی ارائه کنند که بهترین کیفیت را داشته باشد، به همین دلیل هر ساله هزینه های بسیار زیادی بابت تحقیقات

می‌پردازند تا همواره با پیشرفت تکنولوژی هم سو بوده و بتوانند نیازهای مردم را به بهترین شکل پاسخ بدهند.

 

 

مطالب بالا فقط بخشی از ماجرا بود، زیرا بهای تمام شده کالاها نیز یک مورد بسیار مهم است؛ درواقع تولید کنندگان باید تمام تلاش خود را به کار ببرند تا با بهینه کردن تولیدات خود، کالایی با قیمت نهایی پایین تولید کنند و بتوانند رضایت مشتریان خود را به دست آورند، زیرا در حال حاضر رقابت بسیار شدیدی بین تولید کنندگان مختلف وجود دارد و همین دلیلی کافی است برای این که تولید کنندگان کیفیت تولیدات خود را بالا ببرند.

لوله مانیسمان یکی از انواع لوله است که به همین ترتیب ساخته شده است، درواقع این لوله نمونه ای خاص است و برای پوشش دادن نقص های لوله‌های درزدار ساخته شده است.

لوله‌های مانیسمان را با نام لوله‌های بدون درز نیز می شناسند، این لوله ها با روش های خاصی تولید می‌شوند که درادامه برایتان شرح خواهیم داد.

لوله‌های درزدار در واقع لوله هایی هستند که در آن ها از جوش فلزی استفاده شده است اما لوله‌های بدون درز، بدون جوش هستند و هیچ گونه جوشی در آن ها استفاده نشده است و از شمش های فلزی ساخته شده اند.

 لوله‌های بدون درز چگونه ساخته می شوند؟

همان طور که گفتیم، لوله‌های بدون درز یا مانیسمان از حالت دهی به شمش های فلزی تولید می شوند و این در حالی است که در لوله های درزدار از حالت دهی و جوش ورقه های آهنی استفاده می شود.

برای ساخت لوله‌های بدون درز یا مانیسمان ابتدا شمش های فولادی را در محفظه ای قرار می دهند و سپس پس از حرارت و کشش و سایر فرایندها لوله ساخته می شود، در واقع ابتدا شمش فلز مورد نظر حرارت دیده و ذوب می شود، سپس دچار کشش می شود و به شکل لوله در می آید و پس از آن صاف می شود تا لوله ای بدون نقص ایجاد شود. هنگامی که لوله ساخته شد با استفاده از کامپیوتر ضایعات آن ها تشخیص و در نهایت لوله های سالم بسته بندی و آماده ارسال می شوند، البته قبل از ارسال، لوله ها در اندازه های مد نظر مشتریان برش داده می شوند.

 

 

 

موارد استفاده از لوله‌های مانیسمان

لوله‌های مانیسمان موارد مصرف بسیاری دارند، زیرا می توانند بدون این که آسیبی ببینند، فشار بسیار زیادی را تحمل کنند، این لوله ها در مخازن نفت و گاز، بویلرها، کمپرسور ها، مخازن سوخت CNG، پوسته برینگ ها و اکسل خودرو ها و لوله تفنگ و تانک به طور گسترده استفاده می شوند.

هنگامی که از لوله‌های مانیسمان استفاده می کنید دیگر نباید نگران شکستگی لوله در هنگام انتقال سیال باشید و این موضوع خود باعث محبوبیت این نوع لوله شده است.

  قیمت لوله مانیسمان

پس از سال ها زندگی در کشوری مانند ایران دیگر همه ما این را می دانیم که به هیچ وجه نمی شود درباره ی قیمت کالایی قضاوت کرد، زیرا تورم روز افزون کشور ما مانع این موضوع می شود و مولفه های بسیاری برای تعیین قیمت هر کالا وجود دارد که برای رسیدن به قیمتی منصفانه باید بتوانیم همه آن ها را بررسی کنیم.

برای مثال هنگامی که می خواهید کالایی مانند یک پیراهن را بخرید، شرکت تولیدی، جنس، نوع پارچه، وارداتی و یا تولید داخل بودن، میزان عرضه و تقاضای آن و بسیاری از چیزهای دیگر می توانند در قیمت آن تاثیر گذار باشد و در مورد لوله‌های مانیسمان نیز این موضوع وجود دارد و باید موارد زیادی را از جمله شرکت تولیدی، میزان استفاده و خرید لوله‌های مانیسمان، مقدار تولیدات، مقدار واردات و صادرات، قیمت دستگاه های تولیدی، نرخ کارگران، نرخ تورم سالیانه و… را بررسی کرد تا به قیمت درستی رسید، اما اگر شما فقط یک خریدار معمولی هستید ما پیشنهاد می کنیم که شما ابتدا از فروشنده های مختلفی قیمت بگیرید وسپس با توجه به تحقیقاتی که قبلا در رابطه با فروشگاه های مختلف کرده اید، اقدام به خرید کنید.

mousa بازدید : 201 یکشنبه 12 مرداد 1399 نظرات (0)

کاربردهای لوله پلی اتیلن

همه‌ی ما این را می دانیم که لازمه ی شناخت هر چیزی این است که بتوانیم نسبت به آن اطلاعات کاملی پیدا کنیم و از همه جوانب آن را مورد بررسی قرار دهیم؛ برای مثال اگر شما می خواهید اطلاعات کاملی در رابطه با لوله ها به دست بیاورید اولین کاری که باید انجام بدهید این است که انواع لوله ها را بشناسید، پس از آن نوبت شناسایی ویژگی های آن ها است، شما باید بتوانید ویژگی‌های لوله‌های مختلف را بشناسید زیرا لازمه ی دانستن کاربردهای یک لوله این است که شما بتوانید تشخیص دهید که هر لوله چه ویژگی هایی دارد و مناسب چه کاربری است.

در حال حاضر لوله‌های مختلفی در بازار موجود هستند و هر کدام با توجه به ویژگی‌هایی که دارند، کاربردهای مختلفی دارند به همین دلیل باید به ویژگی های آن ها تسلط پیدا کنید تا بتوانید تشخیص دهید که در هر کجا چه لوله ای نیاز است که استفاده شود.

 

لوله ای که تصمیم گرفته ایم در این مقاله در رابطه با آن صحبت کنیم، لوله پلی اتیلن است؛ این نوع لوله به دلیل ویژگی‌های خاصی که دارد، دارای کاربردهای خاصی است که در ادامه هر کدام از کاربردهای آن ها را متناسب با ویژگی های آن  توضیح خواهیم داد.

  • استفاده در شبکه‌های آبرسانی شهری و روستایی: لوله‌های پلی اتیلن به دلیل نصب آسان، کم هزینه و سریع همیشه جزو انتخاب‌های اصلی برای شبکه های آبرسانی بوده اند.
  • استفاده در شبکه‌های فاضلاب شهری و روستایی: عمر طولانی لوله های پلی اتیلن باعث شده است از آن ها در شبکه های فاضلاب استفاده کنند، زیرا این لوله ها باید بتوانند تا سالیان سال فاضلاب را به خوبی جمع آوری کنند و استفاده از این نوع لوله باعث شده است که هزینه های تعمیر و نگه داری آن ها به شدت پایین بیاید.
  • استفاده در شبکه های گازرسانی: مقاومت در برابر نور خورشید و اشعه ماورای بنفش نیز باعث شده است به راحتی بتوان از آن ها در در شبکه های گازرسانی استفاده کرد.
  • استفاده در شبکه ها و سیستم های زهکشی: وجود سایز های متنوع لوله پلی اتیلن و اتصالات آن نیز باعث شده است که این لوله ها به یکی از الویت های انتخاب برای سیستم های زهکشی تبدیل شود.
  • سیستم های انتقال مایعات و فاضلاب صنعتی: این لوله ها مقاومت بسیار خوبی در مقابل خوردگی دارند و به همین دلیل از آن ها برای سیستم های انتقال سیالات استفاده می شود.
  • سیستم های آبیاری تحت فشار (قطره ای و بارانی): لوله‌های پلی اتیلن ضریب اصطکاک پایینی دارند، از این رو از آن ها در سیستم های آبیاری تحت فشار استفاده می کنند.

 

 

قیمت لوله پلی اتیلن

گاهی برخی دوستان از ما سوال می پرسند که قیمت لوله‌های پلی اتیلن چگونه تعیین می شود و چگونه می توانیم به قیمتی نهایی برای خرید آن ها دست پیدا کنیم.

در این جا پاسخ ما این است که باتوجه به نوساناتی که در بازار وجود دارد نمی توان قیمت دقیقی برای هیچ چیزی تعیین کرد و قیمت لوله پلی اتیلن نیز تابع چیزهای زیادی است که از جمله آن ها می توانیم به مقدار ساخت و ساز، قیمت نهاده ها، قیمت مواد اولیه، میزان واردات و صادرات و… اشاره کنیم؛ در واقع به سختی می توان پیش بینی برای قیمت این محصول انجام داد به همین دلیل ما به شما پیشنهاد می کنیم هنگام خرید از چندین فروشنده قیمت بگیرید تا به قیمتی مناسب برسید.

 

 

چگونه لوله پلی اتیلن بخریم؟

برای خرید لوله پلی اتیلن نیز مانند  بسیاری از محصولاتی که در حال حاضر در بازار وجود دارند شما می توایند از تمامی روش های مرسوم استفاده کنید، اما مسلما خرید چنین چیزی مانند خرید لباس و یا خوراکی نیست و باید دقت زیادی  در آن کنید و به همین دلیل بهتر است قبل از خرید با افرادی که در این زمینه تجربه خرید و یا فروش داشته اند مشورت کنید.

بهترین نحوه خرید لوله‌های پلی اتیلن برای بار اول خرید حضوری است اما گاهی برخی فروشنده ها در فاصله های دوری قرار دارند، به همین دلیل بهتر است با تحقیق بسیار به صورت تلفنی و یا اینترنتی سفارشتان راثبت کنید.

هنگامی که مشغول سفارش دادن هستنید باید به این نکته نیز دقت کنید که لوله‌ها باید بدون ضایعات باشند و در صورتی که لوله‌ها احیانا دارای ضایعات باشند، هرینه شما عودت داده شود، اگر به این نکات توجه کنید، بدون شک در خریدتان ضرر نخواهید کرد.

mousa بازدید : 167 چهارشنبه 08 مرداد 1399 نظرات (0)

چرا لوله آهنی بخریم؟

تا به حال این سوال برایتان پیش آمده است که لوله ها چه نقش هایی در زندگی ما دارند و اگر آن ها نبودند باید چگونه به گذران زندگی می پرداختیم؟ شاید برای ما ها نبود لوله ها کمی نا ملموس باشد، زیرا بسیاری از افرادی که کم تر از 30 سال سن دارند در دوران سختی نبود گسترده لوله کشی زندگی نکرده اند.

در گذشته استفاده از لوله ها بیشتر محدود به انتقال سیالات بین شهرهای مختلف بود و درون شهر ها سیستم انتقال قوی وجود نداشت؛ در واقع کم تر از 50 سال است که سیستم های لوله کشی آب و گاز به صورت گسترده در اکثر شهرها و روستاهای ما قرار دارد که البته هنوز هم به دلیل ناکارآمدی مدیریت شهری و روستایی هنوز هم در برخی شهر ها و روستا‌ها شاهد خرید کپسول‌های گاز و هم چنین استفاده از آب تانکرها هستیم.

اگر شما هم، سنتان بیشتر از 40 باشد قطعا در صف های طولانی نفت ایستادن، آب از چاه درآوردن و…. را به خوبی به یاد دارید اما موضوع مهم تر این است که تنها آن افراد قدر نعمت  لوله کشی را می دانند .

لوله ها تنوع بسیار زیادی دارند و تولید کنندگان آن‌ها نیز در پی این هستند که تغییرات مثبتی در آن‌ها ایجاد کنند تا به بهترین شکل بتوان از آن ها استفاده کرد و بهره وریشان به بیشترین حد خود برسد.

لوله‌های آهنی یکی از انواع لوله ها هستند که در گذشته مصرف بسیار گسترده ای داشتند اما امروزه مصرف آن ها کمی کم رنگ تر شده است ؛به همون دلیل در ادامه چند دلیل خرید لوله‌های آهنی را نام می‌بریم.

دلیل اول: لوله‌های آهنی مقاومت فیزیکی بالایی دارند؛ یعنی شما می توانید از آن ها در بسیاری از مصارف استفاده کنید و در هنگام حمل و نصب نگران آسیب دیدن و شکستن آن ها نباشید.

دلیل دوم: این لوله ها می توانند  دمای نسبتا زیادی  را تحمل کنند، زیرا آهن نقطه ذوب بالایی دارد و به راحتی در برابر دما تغییر شکل نمی دهد.

دلیل سوم: لوله‌های آهنی قیمت مناسبی دارند و شما می توانید تاسال ها از آن‌ها استفاده کنید، زیرا به راحتی فرسوده نمی‌شوند.

دلیل چهارم: لوله‌های آهنی گالوانیزه می شوند و به همین دلیل در مقابل زنگ زدگی محافظت می‌شوند و نیازی نیست نگران پوسیدگی آن‌ها بود، زیرا گالوانیزه شدن از این امر جلوگیری می کند.

 

 قیمت لوله های آهنی چگونه تعیین میشود؟

آهن یکی از محصولاتی است که قیمت آن هر روز متغیر است ، درست مانند طلا، نفت و… که هنگامی که قصد خرید آن ها را دارید قیمت های همان ساعت به شما گفته می شود، در خرید تیر آهن، لوله آهنی، میلگرد و… نیز همین قاعده وجود دارد و براساس قیمتی که برای آهن تعیین می شود، قیمت برای لوله های آهنی نیز تعیین می شود که البته بین فروشندگان مختلف ممکن است اختلاف قیمتی وجود داشته باشد.

اگر قصد خرید لوله‌های آهنی را دارید به شما پیشنهاد می‌کنیم، حتما از چند فروشنده مختلف در رابطه با قیمت آن‌ها تحقیق کنید تا بتوانید به قیمتی مناسب برسید و در خریدتان ضرر نکنید.

 

 برای خرید لوله آهنی به چه نکاتی باید دقت کنیم؟

شما برای خرید هر کالایی باید به نکات خاصی دقت کنید تا در خریدتان متضرر نشوید، برای مثال شما هنگامی‌که قصد خرید یک جفت کفش را دارید به رنگ، اندازه، جنس و قیمت آن دقت می‌کنید و برایتان این موضوع مهم است که  کفش مورد نظر ارزش آن را داشته باشد که شما هزینه ای را برایش پرداخت کنید و البته برند و فروشگاه مد نظر نیز مهم است.

در خرید لوله‌های آهنی هم مهم است که شما از چه فروشگاهی و از چه برندی خریدتان را انجام می‌دهید و در مرحله دوم کیفیت لوله نیز ملاک است و شما باید حواستان باشد که لوله دارای ضایعات نباشد و با فروشنده صحبت کنید که اگر سهوا موارد مشکل داری در بین لوله‌ها وجود داشت حتما آن‌ها را پس بگیرند و نمونه سالم به شما تحویل دهند.

برای این که بتوانید تشخیص دهید که لوله ای سالم است یا نه، حتما قبل از این که سیستم را به صورت نهایی فعال کنید، تست انجام دهید تا از رخ دادن خسارات غیر قابل جبران جلوگیری کنید.

در خرید لوله‌های آهنی باید به اعتبار فروشگاهی که از آن‌ها خرید می کنید نیز دقت کافی داشته باشید تا احتمال خطای خود را پایین بیاورید.

mousa بازدید : 240 چهارشنبه 08 مرداد 1399 نظرات (0)

لوله های کاروگیت به چه دلیل برای سیستم های لوله کشی مناسب ترند؟

لوله های کاروگیت (CORRUGATED PIPE)، عنوان لوله های پلاستیکی یا همان پلی اتیلنی است که دو جداره داشته و برای انتقال سیالات مایع مورد استفاده قرار می گیرد. این لوله ها امروزه بسیار پرکاربرد هستند و در جای جای محل زندگی یا کار به چشم می خورند. اما چه دلایلی لوله های فوق را برای لوله کشی ساختمان مناسب ساخته است؟ برای پاسخ به این سوال ما را تا پایان همراهی کنید.

 

لوله های کاروگیت چیست؟

ساختار لوله های کاروگیتی به این شکل است که جدار داخلی زرد رنگ، کاملاً صاف بوده و هیچ گونه فشار بار داخلی در آن وجود ندارد. جدار خارجی نیز که معمولاً دارای رنگ سیاه است، ظاهری حلقه حلقه داشته و به اصطلاح موجدار است. اسپیرال، مارپیچی یا فنری اصطلاحات دیگری است که برای سطح خارجی این لوله ها استفاده می شود. دلیل استفاده از چنین ظاهری، افزایش استحکام لوله در برابر انواع (زنده و مرده) بارهای موجود در زیر زمین است. در رابطه با ساخت لوله های فوق ممکن است فرآیند تولید متفاوت باشد؛ به همین دلیل ما با دو نوع لوله کاروگیتی و اسپیرال کاروگیتی مواجه هستیم که البته ظاهر مشابهی دارند.

 

هزینه نصب لوله های کاروگیتی چقدر است؟

لوله های کاروگیت معمولاً برای انتقال انواع فاضلاب ها و پساب های صنعتی به کار گرفته می شوند. به همین منظور قطرهای مختلفی (قطر داخلی) از آن ساخته و روانه بازار شده است. کمترین قطر لوله کاروگیتی 110 میلی متر و بیشترین آن 350 میلی متر است. البته قطرهای 350 میلی متری اغلب سفارشی شرکت های مختلف بوده و کمتر مورد استفاده قرار می گیرد. لوله های دارای قطر داخلی 200 میلی متر از جمله پرطرفدارترین لوله های فاضلابی در ایران به شمار می روند که شاخه های 3، 6 و 12 متری آن در بازار موجود است. متقاضیان بر اساس میزان فشار وارده بر لوله، قطر مورد نظر خود را در متراژهای مختلف خریداری و نصب می کنند. به همین دلیل قیمت ثابتی برای این لوله ها در دست نیست و باید نوع محصول مورد نظر مشخص شود.

 

دلیل محبوبیت لوله های کاروگیت برای سیستم لوله کشی چیست؟

این لوله ها مزایای بسیاری دارند و همین موضوع آنها را برای استفاده در سیستم لوله کشی محبوب و پرطرفدار ساخته است. این مزایا عبارتند از:

  • سطح داخلی لوله کاملاً صاف و صیقلی شده است؛ به همین دلیل آثاری از رسوب گذاری در آنها مشهود نیست.
  • به دلیل صاف بودن داخل لوله، خصوصیات هیدرولیکی خوبی داشته و مایعات به سهولت در آنها جریان می یابند.
  • اجرا و نصب این تجهیزات بسیار ساده و کم هزینه تر از سایر نمونه هاست.
  • به دلیل استفاده از مواد Anti-uv در زمان ساخت، مقاومت تجهیزات در برابر اشعه های خطرناک خورشید (ماوراءبنفش) بسیار بالاست.
  • این تجهیزات انعطاف پذیری بالایی دارند و در زمان اجرا و نصب می توان از انواع اتصالات استفاده کرد.
  • سطح خارجی لوله به دلیل ظاهر موجدار خود، در برابر انواع بارهای خارجی و یا سایش بسیار مقاوم است.
  • مواد اولیه ساخت به نحوی انتخاب شده است که هیچ گونه جونده یا موجود زنده ای برای تغذیه به آن آسیب وارد نکند.
  • انتخاب مواد اولیه به نحویست که هر سیال مایعی به سادگی در آن جریان یابد و نگرانی بابت خورنده بودن آن وجود نداشته باشد.
  • برای انتقال انواع مایعات بازی، اسیدی و یا نمکی مناسب هستند.
  • مقاومت بالایی در برابر دماهای بسیار پایین داشته و می تواند در دمای زیر 70 درجه سانتی گراد نیز کار خود را بدون مشکل انجام دهد.
  • در مقایسه با سایر لوله ها سبک بوده و وزن بسیار کمی دارند.
  • بدنه به شکل کامل آب بندی شده و مشکل نفوذ یا هدر رفت از آنها وجود ندارد.
mousa بازدید : 167 چهارشنبه 08 مرداد 1399 نظرات (0)

مزایا و معایب لوله های پنج لایه

انسان ها در طول زندگی بیشترین سرمایه را خرج تهیه مسکن می کنند و استحکام و طول عمر بالای این سازه ها از مهمترین اهداف طراحان و سازندگان آن است به همین منظور همیشه به دنبال تجهیزاتی با بالاترین کیفیت هستند. لوله ها و اتصالات پنج لایه از نتایج عظیم به دست آمده در مطلوب ترین نوع تجهیزات است.

لوله پنج لایه چیست؟

لوله های پنج لایه از دو ساختار فیزیکی و ساختار شیمیایی تشکیل شده اند. ساخت فیزیکی این لوله ها از نوع لوله های مرکب است که ترکیبات آن شامل: دو لایه پلی اتیلن، یک لایه فلز و دو لایه چسب می باشد.

ساخت شیمیایی لوله های پنج لایه از پلی اتیلن تشکیل شده است. این مواد از پرمصرف ترین مواد در دنیاست خاصیت عایق الکتریکی و مقاومت بالای شیمیایی آن از دلایل محبوبیت مواد پلی اتیلنی می باشد.

کاربردهای اصلی لوله های پنج لایه
  • انتقال گازهای پزشکی و سیستم دیالیز در صنایع پزشکی
  • سیستم تهویه
  • سیستم بهداشتی آب سرد و گرم
  • سیستم های گرمایشی و سیستم گرمایشی کف

 

مزایای لوله های پنج لایه
  • مقاومت در برابر حرارت حداکثر 90 درجه سانتی گراد
  • نصب سریع و آسان
  • مقاومت بالا در برابر مواد شیمیایی مانند اسید و بازها
  • عدم نفوذ اکسیژن به داخل آن و تغییر رنگ لوله
  • ضریب انبساط طولی بسیار کم
  • مقاومت عالی در برابر فشارها به دلیل استفاده از آلومینیوم
  • به علت سطح نرم داخل لوله، فشار بسیار کمی به آن وارد می شود.
  • عدم زنگ زدگی و خوردشدن به دلیل استفاده از مواد پلی اتیلن
  • عدم رشد جلبک به دلیل استفاده از مواد پلی اتیلن

نکات مهم درباره سیستم لوله کشی پنج لایه

  • حفظ و مراقبت از لوله پنج لایه در مقابل خورشید
  • عدم تحمیل وزن اضافه بر روی لوله پنج لایه نصب شده
  • عدم استفاده از واشرهای متفرقه برای نصب لوله کشی
  • عدم استفاده از مسیر افقی در سیستم لوله کشی
  • انتخاب یک مسیر درست از سقف کاذب به سیستم بهداشتی
  • مراقبت از لوله های توکار از یخ زدگی و ترکیدگی در زمستان
  • استفاده از عایق برای حفظ لوله در برابر حرارت خورشید

معایب لوله های پنج لایه

ضریب انبساط حرارتی بالا: لوله های پنج لایه در مقایسه با دیگر لوله ها ضریب انبساط حرارتی بالایی دارد. در این جنس از لوله ها اگر آبی که در جریان است دمای بالایی داشته باشد موجب ازدیاد طول لوله می شود و در صورت بسته بودن خطوط لوله کشی در آن تنش ایجاد کرده و طول عمر لوله ها بسیار کاهش می یابد.

نفوذ پذیری لوله: در تاسیسات حرارتی مانند شوفاژ نفوذ اکسیزن به این لوله ها موجب خرابی آنها می شود.

mousa بازدید : 199 چهارشنبه 08 مرداد 1399 نظرات (0)

چرا لوله پلاستیکی بخریم؟

تا به حال پیش آمده است که در رابطه با اهمیت لوله‌ها در زندگیتان فکر کرده باشید؟ آیا به این فکر کرده‌اید که ایده اولیه‌ی ساخت لوله از کجا آمده است؟ چرا باید از لوله‌ها استفاده کنیم؟ اگر لوله ها نبودند چه سرنوشتی در انتظار ما بود؟ در ادامه پاسخ همه این سوالات را در ضمن این مقاله خواهیم آورد.

اساس کار لوله‌ها انتقال سیالات است و بسیاری از مواد حیاتی زندگی ما در دسته سیالات قرار می‌گیرند. خون از اساسی ترین سیالات بدن ما است که درون لوله‌هایی به نام رگ قرار گرفته است و شاید ایده اولین لوله ها نیز از همین رگ ها که مایع حیاتی بدن ما را جابه جا می‌کند گرفته شده باشد.

در گذشته ابتدا لوله ها را از سفال می ساختند اما رفته رفته با پیشرفت صنایع فلزی، لوله‌های فلزی ساخته شدند و پس از آن با توسعه صنایع پلیمری، لوله‌های پلاستیکی، پلی اتیلن، چندلایه و… ساخته شدند.

لوله‌ها باعث شدند ما بتوانیم به راحتی از گاز، بنزین، آب و… در زندگی روزمره مان استفاده کنیم و هم چنین بتوانیم در آسایش زندگی کنیم، زیرا در گذشته افراد مجبور بودند برای استفاده از آب و نفت در صف‌های طولانی برای مدت زیادی بایستند و در نهایت مقدار زیادی آب یا نفت را با دبه های مختلف به خانه هایشان ببرند، این صف‌ها گاهی آنقدر طولانی بودند که حتی یک شبانه روز نیز طول می کشید.

در حال حاضر لوله‌های بسیار زیادی در بازار وجود دارند و تولیدکنندگان آن‌ها نیز در پی این هستند که بتوانند تغییرات موثری در آن‌ها ایجاد کنند؛ در واقع رقابت تبلیغاتی بسیار گسترده ای در میان آن‌ها وجود دارد و همین باعث شده است که بسیاری از افراد در خرید آن‌ها مردد بشوند و نیازمند کسب اطلاعات بیشتر در این حوزه باشند.

لوله‌های پلاستیکی از جمله لوله‌هایی هستند که طرفداران بسیار زیادی دارند و برای انتقال آب یکی از بهترین انتخاب ها هستند، زیرا نکات بهداشتی در آن ها به خوبی رعایت شده است و به طور کامل می تواند سلامت آب‌های آشامیدنی را تضمین کند.

لوله‌های پلاستیکی می‌توانند جایگزین بسیار خوبی برای لوله‌های سنگین و گران قیمت سابق باشند، زیرا سبک تر هستند در نتیجه حمل و نصب آسان تری دارند و ارزان قیمت تر هستند و استفاده از آن‌ها صرفه اقتصادی بالایی دارد.

 

 

نحوه ساخت لوله های پلاستیکی

تولید لوله‌های پلاستیکی (نیوپایپ‌ها) نیز مانند سایر مواد پلاستیکی دارای مراحل خاصی است که در ادامه به طور مختصر برایتان توضیح خواهیم داد.

برای تولید لوله‌های پلاستیکی در ابتدا باید مواد مورد نظر را در محفظه ای تهیه کنیم، پس از آن مواد سازنده نیوپایپ‌ها درون قالب ریخته می شود و پس از سرد شدن تست می شوند تا ضایعات آن ها جدا شود و در مرحله نهایی در اندازه های مختلف برش زده و به بازار ارائه می‌شوند.

لوله‌های پلاستیکی روش ساخت آسان تری نسبت به سایر لوله ها دارند و هم چنین مواد اولیه آن ها ارزان تر از بقیه است وبه همین دلیل این لوله ها در قیمت مناسب تری ارائه می‌شوند.

 

 

چگونه لوله پلاستیکی بخریم؟

امروزه روش های بسیاری برای خرید اغلب محصولات ابداع شده است و هیچ نگرانی برای خرید کالاها، حتی کالایی مانند لوله وجود ندارد، شما می توانید از طریق وبسایت‌های اینترنتی، تماس تلفنی و به صورت حضوری اقدام به خرید لوله ها کنید.

در خرید محصولاتی مانند نیوپایپ ها باید بسیار دقت کنید، اگر بار اولتان است که می خواهید اقدام به خرید چنین محصولی کنید، بهترین روش این است که از طریق وبسایت های گوناگون تحقیقات لازم را در رابطه با این محصول انجام دهید و اگر احساس کردید تحقیقاتتان کافی نیست، پیشنهاد می‌کنیم حتما با افرادی که در این حیطه فعالیت داشته اند مشورت کنید تا بتوانید خرید دلخواهتان را انجام دهید، شما می توانید با شماره هایی که در وبسایت ما قرار دارند نیز تماس بگیرید و اطلاعات لازم برای خرید نیوپایپ ها را از طریق پرسش به دست آورید.

اگر می‌خواهید لوله‌های پلاستیکی را به صورت اینترنتی خریداری کنید حتما از فروشنده خدمات پس از فروش بخواهید، زیرا ممکن است برخی تولیدکنندگان محصولات بی کیفیتی را به جای محصولات درجه یک بفروشند و مسلما این نوع لوله‌ها به خطوط تاسیساتی شما آسیب خواهد زد، بنابراین باید علاوه بر این که خودتان چندین لوله را تست کیفیت می‌کنید، از فروشنده گارانتی درخواست کنید تا خریدی مطمئن انجام دهید.

mousa بازدید : 73 چهارشنبه 01 مرداد 1399 نظرات (0)

چرا لوله مانیسمان بخریم؟

امروزه تمایلات انسانی به سمتی سوق پیدا کرده‌اند که دائما به دنبال بهترین کیفیت در مقابل کم ترین قیمت هستند، به همین دلیل در قرن حاضر تخفیفات نقش بسیاری در افزایش فروش داشته‌اند  در واقع تولید کنندگان نیز در پی این هستند که بتوانند کالاهایی تولید کنند که بتوانند بیشترین مشتری را جذب کند.

بازار لوله‌ها نیز یکی از بازارهای پر رقابت این روزهای جهان است، زیرا این محصولات نقشی بسیار حیاتی را در زندگی ما بازی می کنند؛ در واقع ما برای دسترسی به موارد حیاتی زندگیمان به لوله ها نیاز داریم، چند مورد از چیزهایی که اگر لوله‌ها نبودند ما به سختی به آن‌ها دسترسی داشتیم آب، نفت، گاز، بنزین و… هستند.

انواع لوله‌هایی که در حال حاضر در بازار موجود هستند، توانسته اند تا حدود زیادی نیازهای ما را پوشش دهند، این لوله‌ها شامل لوله‌های پلی اتیلن، پلاستیکی، پنج لایه، مانیسمان و… هستند که در این مقاله ما صرفا در رابطه با لوله‌های مانیسمان صحبت خواهیم کرد.

در قرن 19 میلادی دو برادر به نام مانیسمان تواسنتند لوله‌ای تولید کنند که در ایجاد آن از هیچ گونه جوش فلزی استفاده نشده است و به آن‌ها بدون درز و یا سیملس می گویند که البته در کشورما به لوله‌های مانیسمان شهرت یافته اند.

لوله‌های بدون درز به دلیل این که در آن‌ها از هیچ جوشی استفاده نمی‌شود می توانند در مقابل فشارهای زیاد مقاومت بسیار خوبی نشان دهند، به همین دلیل در جاهایی که نیاز به لوله‌هایی است که بتوانند تحت فشار بسیار بالا عملکرد خوبی داشته باشند، پبشنهاد می‌شود از لوله‌های مانیسمان استفاده کرد.

لوله‌های مانیسمان یکی از انواع لوله‌های مقرون به صرفه هستند، زیرا عمر متناسبی دارند و می‌شود روی عملکرد آن‌ها برای سال های زیادی حساب باز کرد.

از لوله های مانیسمان می توانیم در خطوط فشار قوی، خطوط صنایع غذایی، خطوط هیدرولیک، خطوط نفت و گاز و…استفاده کنیم.

  

 نحوه ساخت لوله‌های مانیسمان

لوله‌های مانیسمان با روش خاصی تولید می‌شوند، به این شکل که ابتدا شمش‌های فولادی را در داخل دستگاه قرار می‌دهند، سپس شمش ها در کوره های داغ، گرم می شوند و به وسیله الانگیتور گرد می شوند و پس از آن به وسیله ی دستگاه لخ پرس سوراخ می‌شوند. پس از این مرحله نوبت به شلیک سمبه در درون شمش ها است، در واقع میله ای با طول 12 متر در داخل شمش‌ها شلیک می‌شوند.

لوله‌هایی که ساخته می شوند ممکن است تاب داشته باشند، به همین دلیل ابتدا آن‌ها را تاب گیری می کنند، پس از آن لوله را با روش‌های مختلفی خنک می کنند، پس از این که لوله خنک شد، لوله ها بنا به درخواست مشتری برش زده خواهند شد و به وسیله‌ی کامپیوتر تست خواهند شد تا ضایعات از لوله های سالم جداسازی شوند، پس از این که مراحل تولید به پایان رسید، لوله ها به صورت شش ضلعی بسته می شوند و آماده ارسال می شوند.

لوله‌های مانیسمان در ایران در دو مرحله خشن کاری و ظریف کاری ساخته می شود، این لوله ها در ایران معمولا تا قطر 24 اینچ ساخته می شوند و در موارد خاص تا قطر 42 اینچ هم دیده می شود.

 

  چگونه لوله مانیسمان بخریم؟

لوله مانیسمان نیز مانند سایر کالاهایی که در بازار موجود هستند به طرق مختلفی به فروش می رسند، از انواع راه های فروش این قبیل کالاها می توانیم به فروش اینترنتی، فروش تلفنی و حضوری اشاره کنیم، اگر شما برای اولین بار می خواهید خرید کنید، به شما پیشنهاد می کنیم مشخصات کالایی که می‌خواهید خرید کنید را ابتدا از وبسایت های اینترنتی پیدا کنید و پس از آن به صورت حضوری اقدام به خرید کنید و در صورتی که رضایت کافی از محصول داشتید در سری های بعدی خرید خود را به صورت تلفنی انجام دهید.

در هنگام خرید لوله مانیسمان باید حواستان باشد که لوله ها حتما به وسیله ی کامپیوتر چک شده باشند و ضایعات آن ها جدا شده باشند تا در هنگام نصب مشکلی برایتان پیش نیاید، البته پیشنهاد ما این است که پس از نصب لوله‌ها نیز هم چنان تست سلامت لوله‌ها را انجام دهید تا اگر لوله ای مشکلی دارد آن را رفع کنید، زیرا اگر لوله‌ها وارد خطوط اصلی بشوند و مشکلی داشته باشند می توانند زیان بسیار زیادی به وجود بیاورند، در واقع کار از محکم کاری عیب نمی کند و یک بار تست لوله ها می تواند از تعویض نمونه‌های خراب جلوگیری کند.

mousa بازدید : 143 چهارشنبه 01 مرداد 1399 نظرات (0)

همه چیز درباره لوله های پلی اتیلن

لوله پلی اتیلن با انواع مختلف و با کاربردهای گوناگون توانسته است سایر لوله ها را با جنس های بتنی، فلزی، چدنی، پی وی سی و… را از چرخه صنعت بیرون کرده و خود را به عنوان محصول بدون رقیب به بازار صنعت و آب و فاضلاب ارائه کند.

 

 

 

مشخصات لوله پلی اتیلن

  • انعطاف پذیری بالا
  • وزن پایین
  • مقاومت بالا در برابر ضربه
  • اتصالات متنوع پلی اتیلنی
  • اتصال پذیری آسان
  • مقاوم در برابر سایش
  • استقامت بالا در برابر مواد شیمیایی
انواع لوله پلی اتیلن
  • لوله پلی اتیلن تکجداره
  • لوله پلی اتیلن دوجداره
  • لوله پلی اتیلن کاروگیت دوجداره
  • لوله پلی اتیلن اسپیرال
  • لوله پلی اتیلن اسپیرال کاروگیت
لوله پلی اتیلن تک جداره

از لوله های پلی اتیلن تک جداره می توان در فشارهای 2 تا 40 بار، با قطرهای متفاوت استفاده کرد. سرعت رشد استفاده و خواص مکانیکی فوق العاده این لوله ها در چرخه صنعت و شبکه های انتقال و توزیع آب، نسبت به سایر محصولات مرهون ویژگی های منحصر به فرد لوله های پلی اتیلنی است.

 

 

لوله های پلی اتیلنی دوجداره کاروگیت

لوله های پلی اتیلنی دوجداره که به کاروگیت نیز معروف هستند؛ همانطور که از نامش پیداست دارای دوجداره بیرونی و درونی است. لایه بیرونی آن شکلی موجدار و لایه بیرونی آن دارای سطحی صاف می باشد. این نوع لوله ها برای انتقال فاضلاب و جمع ‌آوری آب های سطحی، پسماندهای صنعتی و عبور سیالات با ماهیت های فاضلابی اسیدی و بازی بیشترین کاربرد را دارد.

لوله های کاروگیت در واقع نقش یک جوی زیرزمینی مستحکم و مقاوم را برای عبور سیالات مایع را دارند و سیال در حال عبور از داخل لوله هیچ بار داخلی بر این لوله ها تحمیل نمی کند زیرا جداره موج دار بیرونی فشارهای سطحی و زیر سطحی را متحمل می شود.

لوله پلی اتیلن اسپیرال

لوله پلی اتیلن اسپیرال با اندکی تفاوت در تولید همان لوله های کاروگیت است.  لوله های اسپیرال به جهت نوع سایز مقداری فرایند تولید متفاوتی دارند. این لوله ها 800 تا 3000 میلیمتر را شامل می شوند. اسپیرال کاروگیت با اکستروژن به صورت لب به لب به یکدیگر اتصال می یابند و دارای استحکام و مقاومت بالایی هستند. ضخامت کنگره‌ها و جداره بیرونی لوله‌های اسپیرال کاروگیت به گونه ای است که می تواند فشاری بالغ بر ۱۶ کیلو نیوتن ,۳۱٫۵ کیلو نیوتن ,۶۴ کیلو نیوتن باشد را تحمل کند.

 

کاربردهای لوله های پلی اتیلنی

  • شبکه های آبرسانی روستایی و شهری
  • شبکه های فاضلاب شهری و روستایی
  • شبکه های انتقال گاز
  • سیستم های مایعات و فاضلاب شهری و صنعتی
  • کاورینگ کابل و فیبر نوری
  • آتشنشانی و اطفاء حریق
  • انتقال آب دریا و دیگر آب های شور
  • انتقال محصولات نفتی
  • خطوط سیالات در فرآیندهای کارخانجات
  • خطوط آب سرد برای واحدهای صنعتی (پالایشگاه‌ها، کارخانجات پتروشیمی و نیروگاه‌ها)
  • خطوط اصلی پرفشار
  • لوله پلی اتیلن در کشاورزی( شبکه های آبیاری تحت فشار؛ قطره ای و بارانی)
  • سیستم های آبیاری متحرک
  • پوشش لوله های فلزی
  • خطوط اصلی پرفشار
  • شبکه های زهکشی
  • استفاده به عنوان کانالهای تهویه
  • لوله لایروبی
  • قفس پرورش ماهی
  • خطوط تهویه مطبوع (HVAC)
  • پوشش کابل های مخابراتی
  • پوشش کابل های فیبر نوی
  • پوشش کابل های برق
mousa بازدید : 70 یکشنبه 29 تیر 1399 نظرات (0)

موارد مصرف لوله‌های آهنی

امروزه در بازار محصولات جدیدی موجود هستند و برای هر نیاز ما چندین کالا یا خدمات وجود دارد و ما حق انتخاب زیادی داریم؛ این موضوع باعث شده ‌است که هنگامی ‌که می‌خواهیم برای چیزی هزینه ای صرف کنیم ابتدا در رابطه با آن تحقیقات لازمه را انجام دهیم و پس از آن که تمامی محصولات و یا خدمات مشابه را بررسی کردیم، به نتیجه‌ای نهایی برسیم و بهترین گزینه را انتخاب کنیم، زیرا یک انتخاب درست می‌تواند از بسیاری از ضرر های مالی احتمالی که ممکن است در آینده ما را تهدید کند پیشگیری کند، به همین علت در یک خرید باید تمام تمرکزمان را بر روی انتخابی درست بگذاریم.

لوله‌ها یکی از مهم‌ترین محصولاتی هستند که روزانه از آن‌ها در سراسر جهان استفاده می‌شود و تاثیر بسیار مستقیمی بر کیفیت زندگی ما دارد. این محصولات تنوع بسیار زیادی دارند و هرکدامشان مناسب مصارف خاصی هستند و در این مقاله ما تصمیم داریم یکی از انوع آن‌ها را تحت عنوان لوله‌های آهنی مورد بررسی قرار دهیم.

لوله‌های آهنی را معمولا با نام لوله‌های گالوانیزه نیز می‌شناسند، گالوانیزه کردن لوله‌ها باعث می‌شود از آن‌ها در مقابل زنگ زدگی محافظت شود، از این لوله‌ها در موارد خاصی استفاده می‌شود که در ادامه برایتان بیان می‌کنیم.

مکان‌های تحت فشار بالا: لوله‌های آهنی به دلیل این‌که مقاومت بسیار بالایی  دارند، بهترین گزینه ممکن برای مکان‌هایی هستند که لوله تحت فشار بالایی قرار می‌گیرد، برای مثال برای زیر زمین می‌توان از این لوله‌ها استفاده کرد.

گلخانه‌ها: از لوله‌های آهنی پس از گالوانیزه شدن در گلخانه‌ها استفاده می‌کنند، زیرا این لوله‌ها زنگ نمی‌زنند و تا مدت‌ها می‌توان از آن‌ها بهره برد.

انتقال آب لوله کشی ساختمان‌ها: هنگامی‌که می‌خواهیم از لوله‌ای برای انتقال آب لوله کشی ساختمان استفاده کنیم، از دو حیث بهداشتی بودن و مقاوم بودن باید آن را بررسی کنیم و لوله‌های آهنی دارای هر دو ویژگی ذکر شده هستند.

 

 

 چرا باید لوله آهنی بخریم؟

لوله‌های آهنی با داشتن ویژگی‌های منحصر به فرد می‌توانند جزو  بهترین انتخاب‌ها باشند، برای مثال این لوله‌ها مقاومت بسیار بالایی در مقابل فشار و دما دارند و حتی در دماهای خیلی زیاد نیز تغییر شکل نمی‌دهند، در گذشته یکی از نگرانی‌های استفاده از لوله‌های آهنی زنگ زدن آن‌ها بود که پس از این‌که روش گالوانیزه شدن مرسوم شد این مشکل نیز رفع شد و دیگر نگرانی از این بابت وجود نداشت.

بسیاری از افراد بر این باورند که می‌توانند لوله‌های دیگری را با قیمت کمتر از نوع آهنی خریداری کنند، در حالی‌که لازم است چشم اندازی بلند مدت را در نظر بگیریم، زیرا سایر لوله‌ها معمولا عمر کمتری دارند و بالطبع هزینه کم‌تری هم بابت خریدشان پرداخت می‌شود، اما لوله‌های آهنی عمری متناسب با قدمت ساختمان دارند و نیازی نیست هر چند سال یکبار آن‌ها را تعویض کرد و هزینه و وقت زیادی را صرف تعمیر و خرید آن‌ها کرد.

 

 

 چگونه لوله آهنی بخریم؟

در حال حاضر شما می‌توانید با شیوه‌های مختلفی اقدام به خرید تمامی مایحتاجتان کنید و خرید لوله‌های آهنی نیز از این قاعده مستثنی نیست، برای مثال شما می‌توانید از طریق تماس تلفنی، سفارش اینترنتی و به صورت حضوری اقدام به خرید کنید.

ولی پیشنهاد ما این است که از طریق وبسایت‌هایی که در رابطه با لوله‌ها فعالیت می‌کنند تحقیقات خود را درباره‌ی انواع لوله و برندهای تولیدکننده آن‌ها انجام دهید، سپس به صورت حضوری به فروشگاه مد نظر مراجعه کنید و محصول درخواستی را سفارش دهید، البته شما می‌توانید از طریق تلفن هم با دادن اندازه‌ی لوله‌های مد نظرتان ، سفارش موفقی را به ثبت برسانید.

در خرید لوله‌های آهنی باید به نکات مهمی از قبیل اندازه ، کیفیت، جنس، برند و… لوله‌ها به خوبی توجه کنید تا خریدی که انجام می‌دهید باعث پشیمانی شما نشود، زیرا در برخی موارد پیش آمده است که فروشنده جنس مد نظر را برای مشتری ارسال نکرده است و خریدار نیز پس از مدتی متوجه این اشتباه شده است و  برای حایگزین شدن محصول، زمان زیادی هدر رفته است.

تمامی مواردی که در این مقاله برای شما گفتیم، می‌تواند در  خرید لوله‌های آهنی به شما کمک کند و در نتیجه باعث شود که شما خرید موفقی داشته باشید، اما با این وجود اگر فکر می‌کنید نیاز به مشورت بیشتری در این حوزه دارید به شما پیشنهاد می‌کنیم با شماره‌هایی که در صفحه وبسایت ما قرار دارند تماس بگیرید و سوالات خودتان را از کارشناسان ما بپرسید.

mousa بازدید : 35 پنجشنبه 26 تیر 1399 نظرات (0)

 10نکته در رابطه با لوله های آهنی

انسان فطرتا موجودی کمال گرا است و به همین دلیل همواره در پی آن بوده است که بتواند روز به روز با تحقیق و بررسی چه در زمینه علوم انسانی و اجتماعی و چه در زمینه علوم طبیعی و فیزیکی و… درهای جدیدی از علم را به سوی خود باز کند، همان طور که در گذشته سیستم‌های انتقال مایعات وجود نداشتند و امروزه شاهد این هستیم که دائما سیستم‌های جدیدی ساخته می‌شوند و یا مدل های قدیمی به روز رسانی می‌شوند تا نقص‌هایی که در گذشته داشته‌اند برطرف شود و محصولاتی تولید شوند که حداکثر کارایی را داشته باشند.

انواع مایعاتی که در حال حاضر توسط لوله‌ها حمل می‌شوند شامل آب، گاز، بنزین، نفت، میعانات پتروشیمی، فاضلاب و… است که در هر کدامشان بسته به ویژگی‌های مورد نیاز، لوله‌های خاصی استفاده می‌شود.

لوله‌هایی که در حال حاضر در بازار وجود دارند شامل لوله‌های آهنی، پلاستیکی، چند لایه، چدنی، بتنی و… هستند و ما در این مقاله قصد داریم صرفا در رابطه با لوله‌های آهنی صحبت کنیم.

 

 

نکته یک) مقاومت دمایی بالا: لوله‌های آهنی این توانایی را دارند که بتوانند در مقابل دماهای زیاد از خودشان مقاومت نشان دهند و تغییر شکل ندهند، در واقع آهن نقطه ذوب خیلی بالایی دارد و تا جایی که دما به نقطه ذوب آن برسد می‌تواند تحمل دمایی داشته باشد.

نکته دو) فیزیک قوی: آهن از جمله فلزاتی است که مقاومت فیزیکی بسیار بالایی دارد و یک انتخاب بسیار خوب برای مکان‌هایی است که نیاز است لوله‌ها فشار بسیار بالایی را تحمل کنند، لوله‌های آهنی به دلیل این که در مقابل تغییر شکل بسیار مقاوم هستند، از آسیب‌هایی که در مراحل ساخت، انتقال، نصب و…ممکن است رخ دهد مصون می‌مانند و این خود یک مزیت است، زیرا از ایجاد ضایعات به خوبی جلوگیری می‌کند.

نکته سه) غیر قابل نفوذ: در لوله‌های آهنی هیچ گونه راهی برای نفوذ اکسیژن وجود ندارد و جایی که اکسیژن وجود نداشته باشد، هیچ موجود زنده ای قدرت رشد نخواهد داشت، پس احتمال رشد گیاهان مختلف و باکتری‌ها و قارچ‌ها در داخل لوله‌ها تقریبا صفر است و این ویژگی باعث شده است که این لوله‌ها عمر بیشتری داشته باشند.

نکته چهار) ثبات طولی: لوله‌های اهنی نسبت به تغییرات دما حساسیت زیادی از خود نشان نمی‌دهند و به همین دلیل از انبساط و انقباض شدید که می‌تواند به ساختار لوله آسیب وارد کند و باعث ترکیدگی آن شود در امانند.

نکته پنج) ضد آتش: لوله‌های آهنی مانند لوله‌های پلاستیکی نیستند که با قرار گرفتن در معرض شعله آتش تغییر شکل بدهند، به همین دلیل در هنگام آتش سوزی یکی از مطمئن ترین انتخاب‌ها هستند.

نکته شش)خوردگی: لوله‌های آهنی را معمولا با با لایه ای می‌پوشانند وبه آن‌ها لوله‌های گالوانیزه می‌گویند، گالوانیزه کردن باعث می‌شود که این لوله‌ها در مقابل خوردگی حفظ شوند.

نکته هفت) عدم شکل پذیری: همان طور که گفتیم لوله‌های آهنی بسیار سخت هستند و نمی‌شود به راحتی در آن‌ها تغییر شکل ایجاد کرد.

نکته هشت) افت فشار: لوله‌های فلزی به دلیل وجود حفره‌های ریز کوچکی که در لایه داخلی آن‌ها وجود دارد، سطح صافی ندارند و همین باعث شده است که در رسوب گیری بسیار مستعد باشند.

نکته نه) وزن زیاد: لوله های فلزی وزن زیادی دارند وهمین باعث شده است حمل و نقل آن‌ها با سختی روبه رو شود.

نکته ده) اتلاف دمایی زیاد: لوله‌های آهنی ، بدلیل ساختار رسانایی که دارند به راحتی گرما را منتقل می‌کنند و باعث اتلاف دما می‌شوند.

 

 

کاربرد لوله‌های آهنی

در بالا تمامی نکات لازم در رابطه با لوله‌های آهنی را برایتان گفتیم، اما موضوع دیگری که لازم است در رابطه با آن بدانید، کاربرد لوله‌های آهنی است. لوله‌های آهنی به دلیل ساختار خاصی که دارند برای انتقال بسیاری از سیالات مورد استفاده قرار می‌گیرند که از میان آن‌ها می‌توانیم به تاسیسات انتقال آب آشامیدنی اشاره کنیم، زیرا این نوع لوله‌ها می‌توانند به خوبی آب آشامیدنی را از نظر بهداشتی سالم نگه دارند. از لوله‌های آهنی برای مصارفی مانند لوله‌های فاضلاب نیز گاهی استفاده می‌شود.

اهمیت استفاده از لوله‌های آهنی بر کسی پوشیده نیست و آن‌ها مصارف بسیار گسترده ای داشته اند، اما در حال حاضر با آمدن محصولات جدید با بازدهی بالاتر مصارف این نوع لوله‌ها به مرور کمرنگ‌تر شده است، زیرا لوله‌های جدید تر توانسته اند معایب این نوع لوله‌ها را به خوبی پوشش دهند.

mousa بازدید : 39 سه شنبه 24 تیر 1399 نظرات (0)

مزایا و معایب لوله‌های پلاستیکی

برای همه‌ی ما تا به حال پیش آمده است که امکانات زندگی امروزمان را با گذشته و قرن‌ها پیش مقایسه کرده باشیم و از این‌که سختی‌هایی که مردم گذشته مجبور به تحمل آن بودند را تحمل نمی‌کنیم خوشحال باشیم؛ یکی از این امکانات که اهمیت آن بر هیچ کس پوشیده نیست، وجود آب، گاز و خطوط انتقال فاضلاب در هر خانه‌ای است. فکر کردن به این موضوع که در سرمای زمستان در صف‌های طولانی بایستیم  و ظرف‌های سنگین نفت را حمل کنیم و یا این‌که برای حمام رفتن مجبور باشیم به حمام‌های عمومی برویم، حفر چاه‌هایی به عمق چندین متر برای انباشت فاضلاب نیز از دیگر مخاطراتی بود که با تولید لوله‌ها دیگر نیاز نیست آن‌ها را تحمل کنیم.

از فواید پیشرفت علم همین است که باعث بهبود زندگی افراد می‌شود و به آن‌ها کمک می‌کند بتوانند راحت‌تر زندگی کنند.

ما نمی‌توانیم اهمیت لوله‌ها را در بهبود زندگیمان نادیده بگیریم، در حال حاضر لوله‌های بسیاری در بازار وجود دارند که از میان آن‌ها می‌توانیم به لوله‌های پلی اتیلن، کاروگیت، آهنی، پلاستیکی و… اشاره کنیم دراین مقاله ما قصد داریم صرفا در رابطه با مزایا و معایب لوله‌های پلاستیکی صحبت کنیم، پس در ادامه همراه ما باشید.

مزایای لوله‌های پلاستیکی

استفاده از لوله‌های پلاستیکی و اتصالات آن‌ها آسان‌تر از سایر لوله‌ها است.

اگر قصد لوله‌کشی به صورت روکار دارید، بدون شک بهترین انتخاب می‌تواند نیوپایپ‌ها باشند، زیرا این لوله‌ها نیازی به رنگ کردن ندارند.

به دلیل داشتن وزن کم، مناسب استفاده در سقف‌های کاذب و جاهایی که دسترسی به آن‌ها سخت است می‌باشند.

این لوله‌ها قطر بسیار کمی دارند، به همین دلیل جاسازی آن‌ها در دیوار کار نسبتا آسانی است.

در برابر مواد شیمیایی می‌تواند از خود مقاومت خوبی نشان دهد.

لوله‌های پلاستیکی در مقابل سایش و خوردگی نیز مقاومت بالایی دارند و با مواد شیمیایی مختلف واکنش نمی‌دهند و از مواردی مانند زنگ زدن نیز در امان‌اند.

نیوپایپ‌ها جداره داخلی صافی دارند وهمین موضوع باعث جلوگیری از رسوب‌گیری آن‌ها می‌شود، هنگامی‌که لوله‌ای رسوب نگیرد، مسلما دچار افت فشار هم نخواهد شد واین موضوع یکی از بهترین ویژگی های این نوع لوله ها است.

معایب استفاده از لوله های پلاستیکی

لوله‌های پلاستیکی در مقابل دمای زیاد بسیار آسیب پذیرند و تغییر شکل می‌دهند.

سرمای زیاد باعث شکنندگی نیوپایپ‌ها میشود.

نسبت به سایر لوله‌ها در مقابل فشارهای مکانیکی دارای مقاومت کمتری هستند.

لوله‌های پلاستیکی نسبت به لوله‌های چدنی، عایق صوتی خوبی نیستند.

  

 

 کاربرد لوله های پلاستیکی

لوله‌های پلاستیکی نیز مانند سایر لوله‌ها کاربردهای زیادی دارد که از جمله آن‌ها می توانیم به سیستم‏های فاضلاب، آب‏رسانی، آبیاری، توزیع آب، باغبانی، تصفیه خانه‏های فاضلاب، صنایع غذایی، کارخانجات داروسازی و … اشاره کنیم. جالب است که بدانید در سال‌های اخیر در صنایع نفت و گاز نیز در موارد خاصی از لوله‌های پلاستیکی استفاده شده است، زیرا این لوله‌ها از ته نشین شدن موم موجود جلوگیری می‌کنند.

در سایر لوله‌های منتقل کننده نفت، مواد موم مانندی ته نشین می‌شود و این موضوع باعث کاهش فشار خطوط انتقال نفت و هم‌چنین ایجاد اختلال در این انتقال می‌شود، زیرا این رسوبات پس از مدتی می‌توانند به طور کلی کاربرد لوله را مختل کنند، اما در لوله‌های پلاستیکی این موضوع کاملا رفع شده است و همین باعث شده است که به اهمیت استفاده از لوله‌های پلاستیکی در صنایع مختلف پی ببرند.

 

 

  

چرا اقدام به خرید لوله های پلاستیکی کنیم؟

همان‌طور که در بالا توضیحاتی برای شما ارائه دادیم، مزایای لوله‌های پلاستیکی بسیار بیشتر از معایب آن است و اصول بهینه‌یابی به ما پیشنهاد می‌کند که برای مصارف خاص خود اقدام به خرید این نوع لوله کنیم، زیرا در مقایسه با سایر لوله‌ها حتی قیمت بسیار مناسب‌تری دارد وهمه‌ی این‌ها باعث می‌شود که این لوله تبدیل به یک انتخاب خوب برای پوشش دهی تاسیسات ما باشد.

در واقع لوله‌های پلاستیکی می‌توانند بسیاری از نیازهای لوله کشی را پوشش دهند زیرا نقاط ضعف‌ آن‌ها نمی تواند باعث نادیده گرفته شدن مزایای آن‌ها شود.

تمام توضیحاتی که در رابطه با لوله های پلاستیکی در این مقاله ارائه شد تنها برای این بود که شما با این نوع لوله بیشتر آشنا شوید تا در هنگام خریدتان بتوانید محتاطانه تر عمل کنید و در نتیجه تصمیم درست تری بگیرید، زیرا یک انتخاب غلط می تواند باعث ضرر بزرگی در حوزه خرید لوله باشد، پس بهتر است این کار را با دقت انجام دهید.

mousa بازدید : 99 سه شنبه 10 تیر 1399 نظرات (0)

در عصر جدید ما دیگر مجبور نیستیم که اگر به محصولی نیاز داریم تنها از یک برند آن را تهیه کنیم، برای مثال اگر خاطرتان باشد در حدود سی سال پیش تنها چند برند محدود مایع ظرفشویی، پودر لباسشویی، ماکارونی و… وجود داشتند و در واقع انتخاب بسیار محدودی داشتیم، حتی این برند‌ها تا آن‌جا پیش رفتند که تا سال‌های بعد بر روی محصول‌ها ماندند و ما هنوز هم شاهد این هستیم که برخی افراد برای خرید پودر لباسشویی و مایع ظرفشویی از واژه‌های تاید و ریکا استفاده می‌کنند در حالی‌که این دو تنها دو نام تجاری بودند.

اگر بخواهیم گذشته را با اکنون مقایسه کنیم متوجه خواهیم شد که در خرید اکثر محصولات ما حق انتخاب بسیار بیشتری داریم و می‌توانیم از برند‌های مختلفی محصول مورد نظرمان را خریداری کنیم، زیرا فروش محصولات از حالت انحصاری خارج شده است.

از جمله محصولاتی که امروزه در بازار همه کشورها از جمله ایران وجود دارد، لوله است‌‌؛ لوله‌ها انواع مختلفی دارند و هر کدامشان برای مصارف مشخصی استفاده می‌شوند، اما برخی از آن‌ها با یکدیگر کاربردهای مشابهی دارند و دقیقا در همین حالت است که رقابت شدید تر می‌شود و همه تولید کنندگان به این فکر خواهند افتاد که بتوانند محصولی را تولید کنند که بهترین کاربری را دارد و افراد بیشتری آن را برمی‌گزینند و در تاسیسات خود استفاده می‌کنند.

یکی از لوله‌هایی که طرفداران بسیار زیادی نیز دارد، لوله‌های پلی اتیلن است، این نوع لوله‌ها در مصارفی از قبیل آبرسانی، گازرسانی و فاضلاب استفاده می‌شوند که به ترتیب خط های آبی، زرد و قهوه ای دارند.

لوله‌های پلی اتیلن از پلیمری شیمیایی با همین نام ساخته شده اند که به دلیل ساختار شیمیایی خود توانسته‌اند ویژگی‌های منحصر به فردی را بدست بیاورد.

از جمله ویژگی‌های منحصر به فردی که ساخته شدن از مواد پلی اتیلنی برای این نوع لوله به ارمغان آورده است می‌توانیم به مقاومت زیاد در برابر مواد خورنده، فشارهای وارده در مراحل تولید، انتقال ونصب، سایش، دمای بسیار زیاد و… اشاره کنیم که البته میزان مقاومت آن را در دماهای پایین و هم چنین قابلیت خمش خوب آن را نیز نباید نادیده بگیریم.

  

 

  

انواع لوله های پلی اتیلن

لوله‌های پلی اتیلن نیز خودشان به چند دسته تقسیم می شوند که دو دسته اصلی آن ها لوله‌های تک جداره که با نام لوله‌های پلی اتیلن آن را می‌شناسیم و دو جداره است که در دسته ای دیگر از این لوله‌ها به نام کاروگیت قرار دارند.

خود لوله‌های تک جداره انواع مختلفی دارند که در ادامه آن‌ها را برایتان شرح می دهیم.

 لوله پلی اتیلن (PE) بلک ۱۰۰

به جرات می‌توانیم بگوییم که یکی از بهترین لوله‌های پلی اتیلن لوله‌های بلک 100 هستند که به وسیله‌ی رزین سیاه رنگ شده اند و در مقابل ضربه، فشار و ترک‌خوردگی مقاومت بسیار بالایی دارند، به همین دلیل برای مصارفی مانند زهکشی، سیستم‌های فاضلاب و توزیع آب و گاز استفاده می‌شوند.

لوله پلی اتیلن بلو ۱۰۰

احتمالا شما هم لوله‌های پلی اتیلن بلو 100 را دیده اید، زیرا این لوله‌ها بیشتر برای مصارف توزیع آب آشامیدنی استفاده می‌شوند و با رزین آبی رنگ آمیزی شده اند؛ این لوله‌ها قابلیت پردازش بسیار خوبی دارند و همین ویژگی باعث محبوبیت آن‌ها شده است.

 

 

لوله پلی اتیلن اورنج ۱۰۰

لوله‌های پلی اتیلن اورنج 100 نیز یکی از بهترین انتخاب‌ها برای توزیع آب آشامیدنی است؛ این نوع لوله نیز همان طور که از نامش پیداست با رزین نارنجی رنگ آمیزی شده است و به دلیل قدرت هیدرواستاتیکی و مقاومت بالایش محبوبیت زیادی دارد.

علاوه بر لوله‌های پلی اتیلن نام برده شده در بالا، لوله‌های دیگری از جمله  H.E.3490-LS،  P6006، NPP بلک و… نیز از این دسته از لوله‌ها در بازار موجود است که توضیح در رابطه با آن‌ها در این مقاله نمی‌گنجد، چرا که لوله‌ها دنیای بسیار عظیمی دارند و تنوع آن‌ها نیز بسیار بالا است و اگر بخواهیم در رابطه با انواع آن‌ها و ویژگی‌هایشان بنویسیم باید روزها مشغول نوشتن باشیم تا بتوانیم به خوبی تمام اطلاعات لازم را به شما انتقال دهیم، البته لوله‌های پلی اتیلن تنها دسته کوچکی از لوله‌های موجود است و کسب اطلاعات در رابطه با سایر لوله‌ها نیز خالی از لطف نیست و پیشنهاد می‌شود حتما در رابطه با آن ها نیز مطالعاتی داشته باشید تا بتوانید شناخت خوبی از آن ها به دست آورید.

mousa بازدید : 79 سه شنبه 10 تیر 1399 نظرات (0)

همه‌ی ما هنگامی‌که می‌خواهیم اقدام به خرید چیزی کنیم ابتدا در رابطه با آن تحقیق می‌کنیم، محصولات مشابه را با یکدیگر مقایسه می‌کنیم تا بتوانیم به جمع بندی کلی برای خرید آن‌ها برسیم.

با توجه به پیشرفت تکنولوژی در هنگام خرید هر چیزی معمولا چندین انتخاب داریم ومی‌توانیم از بین برندها و محصولات مختلف اجناس مورد نظر خود را انتخاب کنیم، در واقع تولیدات انحصاری که در گذشته بر جهان حاکم بود در حال حاضر خیلی کمرنگ‌تر شده‌است و به همین دلیل دانشمندان و صاحبان صنایع مختلف در پی این هستند که اجناس بهتر و با کیفیت‌تری را تولید کنند تا بتوانند نظر مصرف کنندگان مختلف را به خوبی جلب کنند.

در حال حاضر لوله‌های مختلفی نیز در بازار موجود هستند که هر کدامشان مصارف خاصی دارند، البته برخی از آن‌ها مصارف مشابهی دارند ولی با یکدیگر تفاوت‌های زیادی دارند که همین تفاوت‌ها باعث تمییز آن‌ها از یکدیگر می‌شود و باعث می‌شود نوع خاصی از بقیه مصرف بیشتری داشته باشد و افراد بیشتری از آن‌ها استفاده کنند.

لوله‌های پنج لایه شاید در مواردی، مصارف مشابهی با سایر لوله‌ها داشته باشند اما به دلیل این که آن‌ها بهتر، مقاوم تر و کاربردی تر هستند، جایگاه بهتری در بین مردم دارند.

 

 

 


ساخت لوله پنج لایه

برای ساخت لوله‌های پنج لایه به یک لایه آلومینیوم، دولایه چسب و دولایه پلی اتیلنی نیاز داریم در ابتدا یک ورقه آلومینیومی را در دستگاه قرار می‌دهند تا به شکل لوله دربیاید و پس از آن دو لایه پلی اتیلنی به وسیله‌ی چسب مخصوص به لوله آلومینیومی متصل می‌شوند.

خارجی‌ترین و داخلی‌ترین لایه از جنس پلی اتیلن هستند و این ساختار باعث می‌شود که فشارهای ناشی از ضربه‌هایی که در مراحل ساخت، حمل و نصب به لوله وارد می‌شود تاثیر زیادی بر آن نداشته باشد و لوله مقاومت کافی داشته باشد و هم‌چنین زنگ نزند، زیرا اگر این لایه از فلزات مختلف ساخته شده‌باشد به راحتی زنگ می‌زند و عمر لوله را کاهش می‌دهد، لایه پلاستیکی داخل هم به دلیل این‌که سطحی کاملا صیقلی دارد، رسوب نمی‌گیرد و این موضوع باعث می‌شود که سرعت عبور سیالات مختلفی که از آن‌ها عبور می‌کند نیز زیاد باشد؛ درضمن پلاستیک‌ها به سختی با مواد مختلف واکنش می‌دهند درحالی‌که فلزات با بسیاری از سیالاتی که از آن‌ها عبور می‌کند واکنش می‌دهند.

لایه فلزی داخل نیز می‌تواند به قوام لوله کمک بسیار زیادی کند، در واقع ترکیب لوله‌های پنج لایه، یک ترکیب فوق‌العاده است که می‌تواند در مکان‌هایی که لوله‌ها تحت فشار بالایی هستند استفاده شود.

 

 نکات ایمنی در هنگام استفاده از لوله‌های پنج لایه

  • هیچگاه از لوله‌هایی که ترک سطحی دارند استفاده نکنید.
  • از پیچ دادن لوله خودداری کنید، زیرا ممکن است باعث شکسته شدن و تغییر شکل آن بشوید.
  • به دلیل این‌که لایه‌ی خارجی از جنس پلاستیک است باید از تابش مستقیم نور خورشید حفظ شود.
  • به هیچ وجه از لوله‌های چرب و کثیف استفاده نکنید.
  • برای آبندی اتصالات پنج لایه بهتر است به جای استفاده از کنف از نوار تفلون استفاده کنید.
  • لوله ها و اتصالات پنج لایه را در مقابل شعله آتش قرار ندهید.
  • پس از لوله کشی حتما تست فشار را بر روی لوله‌ها انجام دهید تا در انجام فعالیتشان خللی رخ ندهد.
  • پس از انجام تست فشار حتما روی لوله ها را بپوشانید.
  • در استفاده از این لوله‌ها باید به جوش دادن آن ها بسیار دقت کرد.

لوله‌های پنج لایه را می‌توانیم برای مصارف مختلفی از قبیل سیستم‌های گرمایی و برودتی، سیستم‌های انتقال هوای فشرده، مکان‌های تفریحی، ساختمان های تجاری، اداری، فرهنگی ، خطوط انتقال آب آشامیدنی، صنایع پزشکی، غذایی، دارویی و…کاربرد دارد.

یکی از مزیت‌های غیر قابل انکار لوله‌ها و اتصالات پنج لایه، بهداشتی بودن آن‌ها است، زیرا این ویژگی باعث شده‌است که برای مصارف خوراکی و پزشکی نیز بتواند کاربرد داشته باشد.

لوله‌های پنج لایه از مقاوم‌ترین لوله‌هایی هستند که در حال حاضر در بازار موجود هستند، به همین دلیل پیشنهاد می‌کنیم در تاسیسات خود حتما از آن‌ها استفاده کنید، زیرا این لوله‌ها از نظر اقتصادی بسیار به صرفه هستند و پس از مدت طولانی‌تری مجبور به تعویض آن ها هستید و معمولا آسیب فیزیکی خاصی نمی بینند.

mousa بازدید : 37 یکشنبه 08 تیر 1399 نظرات (0)

لوله مانیسمان و ویژگی‌های آن

اگر بخواهیم از 200 سال پیش تاکنون به پیشرفت زندگی بشر نگاه کنیم، متوجه می‌شویم که سرعت پیشرفت تکنولوژی و بهبود زندگی مردم بسیار بالا رفته‌است و صنایعی موفق بوده‌اند که توانسته‌اند خودشان را با این سرعت هماهنگ کنند؛ چرا که همزمان که زمان می‌گذرد توقع مردم نیز بالاتر می‌رود و دیگر هرکیفیت و هرمحصولی را قبول نمی‌کنند و همواره به دنبال انتخاب بهترین گزینه هستند، بهینه ترین انتخاب، انتخابی است که بهترین کیفیت را در مقابل مناسب‌ترین قیمت ارائه کند، پس صنایع مختلف نیز برای موفقیت در فروش باید محصولاتشان را متناسب با انتخاب بهینه مشتریان قرار دهند؛ به همین دلیل مدیران آن‌ها تصمیم گرفتند روز به روز در کار خود ایده‌های جدید‌تر و بهتری ارائه کنند تا بتوانند رضایت عده کثیری از مشتریان را به دست آورند.

مطالبی که در بالا گفته شد در مورد تمام محصولات و خدمات صدق می‌کند؛ یکی از نمونه‌های آن‌ها صنعت تولید لوله است.

اهمیت لوله‌ها در زندگی امروزی همه‌ی ما مشهود است و می‌دانیم که اگر لوله‌ها نبودند، هیچ آبی به خانه ما نمی‌رسید، هیچ فاضلابی حمل نمی‌شد، هیچ سوختی در سراسر کشور پخش نمی‌شد و در واقع هیچ سیالی به صورت هدفمند حرکت نمی‌کرد.

 

 

لوله‌ها انواع مختلفی دارند که هرکدامشان کاربردهای خاص خود را دارد. تنوع لوله‌ها شامل لوله‌های فولادی، آهنی، پلاستیکی، بتنی، چدنی و… می‌شود.

لوله‌های فولادی به دودسته تقسیم می‌شوند، لوله‌های درزدار و لوله‌های بدون درز، لوله‌های بدون درز عموما با نام لوله‌های مانیسمان شناخته می‌شوند.

همان‌طور که گفتیم نام دیگر لوله‌های مانیسمان، لوله‌های بدون درز است به دلیل این که در تولید این لوله‌ها از هیچ نوع جوشی استفاده نمی‌شود به آن ها عنوان بدون درز داده اند؛ این لوله‌ها را برای اولین بار برادران مانیسمان در آزمایشگاه خود ساختند، به همین دلیل عنوان مانیسمان از نام آن‌ها گرفته شده‌است.

انواع لوله مانیسمان

همان‌طور که گفتیم لوله‌های مانیسمان از انواع لوله‌های فولادی است و معمولا در قطر کم تولید می‌شود زیرا تولید آن در قطرهای بالا هزینه زیادی دارد و هر کارخانه‌ای هم توانایی تولید آن را ندارد، زیرا روش تولید آن با نوع قطر کم آن متفاوت است و هزینه زیادی دارد.

لوله‌های مانیسمان در دو سایز ۶ و۱۲ متری و در رده های ۲۰، ۴۰، ۶۰، ۸۰، ۱۲۰ و ۱۴۰تولید می‌شوند که البته دو نوع ۲۰ و ۴۰ از محبوبیت بیشتری برخوردار هستند.

در حال حاضر لوله‌های مانیسمان در داخل کشور در کارخانه‌های داخلی و خارجی تولید می‌شوند، اما کیفیت آن‌ها با یکدیگر تفاوت چندانی ندارد و چیزی که باعث تفاوت آن‌ها می‌شود، قطر آن‌ها است.

لوله‌های فولادی تولید شده در کشور همگی از استاندارد  ASME B36.10  و انواعی از آن‌ها که از جنس استیل هستند نیز از استاندارد ASME B36.19 بهره مند هستند.

لوله‌های مانیسمان رده ۸۰ استحکام بیشتری دارند و به همین دلیل برای مصارفی که لوله در معرض خورندگی قرار می‌گیرد و یا لازم است فشار زیادی را تحمل کند استفاده می‌شود، این نوع لوله‌ها جزو دسته سنگین محسوب می‌شوند، لوله‌های بالای 26 اینچ معمولا برای مسافت‌های طولانی  و کم فشار استفاده می‌شوند در حالی‌که این لوله‌ها معمولا در سایز 1/8 اینچ تا ۲۶ اینچ تولید می‌شوند.

 

 

لوله مانیسمان چگونه تولید می‌شود؟

همان طور که گفته شد لوله مانیسمان( بدون درز ) روش تولید خاصی دارد و با ساخت سایر لوله ها تفاوتهایی دارد که در ادامه برایتان مراحل آن را شرح می‌دهیم.

ابتدایی‌ترین کاری که باید برای تولید لوله مانیسمان کرد، برش در اندازه مناسب شمش‌های فولادی است، که باید به سفارش مشتری انجام شود، در واقع باید ابعاد لوله‌ها مشخص شود تا بتوان ساخت لوله را شروع کرد؛ پس از آن نوبت مراحل حرارت دهی، دستگاه لخ پرس، دستگاه النگیتور، مرحله شلیک سمبه، تاب گیری، جداکردن سمبه، کروی، کشش، سرد کردن، آزمایش، پولیش کاری، بسته بندی می‌باشد که باید تمام آن‌ها انجام شود تا لوله‌ای بدون نقص به مشتری تحویل داده شود.

همان‌طور که در ابتدا گفتیم لوله‌ها نقش مهمی در زندگی ما دارند به همین دلیل باید سعی کنیم در هر جایی از مناسب‌ترین آن‌ها استفاده کنیم. لازمه استفاده درست هم قطعا آگاهی در رابطه با انواع لوله است که ما سعی کردیم در این مقاله در رابطه با لوله‌های مانیسمان اطلاعات خوبی را در اختیار شما قرار دهیم، زیرا هنگامی‌‌که شما آگاهی کاملی در رابطه با هر چیزی داشته باشید، مسلما می‌توانید به بهترین شکل از آن استفاده کنید.

mousa بازدید : 35 یکشنبه 08 تیر 1399 نظرات (0)

همه چیز درباره لوله های مانیسمان

حتما برای شما هم اتفاق افتاده است که هنگامی‌که قصد خرید چیزی را داشته اید دائما به دنبال پیدا کردن اطلاعات مختلف در رابطه با آن محصول بوده اید. در این مقاله ما سعی داریم در رابطه با یکی از انواع لوله که در کشور ما با نام لوله مانیسمان شناخته می‌شود برایتان توضیحاتی بیاوریم تا شما را به خوبی با این محصول آشنا کنیم.

لوله های فلزی  که در بازار موجود هستند، با دو روش تولید می‌شوند یکی لوله کردن صفحه ای مسطح با نام skelp  و جوش دادن دیواره‌های آن و یکی هم سوراخ کردن یک شمش آهنی و تشکیل لوله؛ به نوع اول لوله‌های درز دار گفته

می‌شود و نوع دوم لوله‌های بدون درز و یا seamless  هستند که به دلیل این که برای اولین بار دانشمندی آلمانی به نام مانیسمان لوله را به این شیوه ساخت، در کشور ما با نام مانیسمان شناخته می‌شوند.

تکنولوژی تولید لوله‌های مانیسمان در حال حاضر در کشورهایی مانند ایران، آلمان، چین و… وجود دارد، اما تولید نوع اصلی آن که مقاوم ترین نوع آن است و 42 اینچ قطر دارد تنها در کشور آمریکا انجام می شود.

همان طور که گفتیم لوله‌های مانیسمان نوعی لوله ی بدون درز هستند، یعنی در ساخت آن‌ها هیچ نوع جوشی به کار نرفته است و همین موضوع سبب شده است که آن‌ها مقاومت بالایی داشته باشند و بتوانیم از آن‌ها در مواردی که لوله‌ها تحت فشار بالایی هستند استفاده کنیم.

 

 

انواع لوله مانیسمان

لوله های مانیسمان در رده های20، 40، 60، 80، 120 ،160 تولید می‌شوند، مقصود از رده ضخامت لوله‌ها است.

در حال حاضر در کشور ما لوله های بدون درز در رده‌های 20 و 40 کاربرد بیشتری دارند و تکنولوژی ساخت آن‌ها نیز در دسترس ما است.

لوله بدون درز در رده  20: لوله‌های مانیسمان رده 20 برای گاز کشی داخلی ساختمان‌ها و به صورت تو کار به کار

می‌روند. این نوع لوله‌ها به دلیل این‌که درز ندارند و حتی اگر فشارهای زیاد ناشی از تخریب ساختمان بر آن‌ها وارد شود معمولا خم می شوند و خیلی دیر می‌شکنند، بسیار مورد توجه سازمان مهندسی قرار گرفته اند و برای ساختمان‌های بالای پنج طبقه حتما باید از آن‌ها استفاده کرد.

لوله بدون درز در رده 40: هر چقدر رده لوله‌ها بالاتر می‌رود، ضخامت دیواره لوله بیشتر می‌شود و به طبع آن، مقاومت لوله بیشتر می‌شود و استفاده از آن‌ها برای مصارفی که نیاز به تحمل فشارهای بالاتری دارد نیز مناسب تر است؛ به همین دلیل از آن‌ها برای خطوط آتش نشانی و برج ها استفاده می کنند.

از هر لوله‌ای که استفاده می کنیم، قطعا باید از اتصالات مناسب با آن نیز استفاده کنیم، زیرا این اتصالات باید کاملا با لوله مچ باشند، پس برای لوله‌هایی که سایز 20 هستند باید اتصالات 20 و برای اتصال لوله‌هایی که رده 40 هستند نیز  باید از اتصالات با همان سایز استفاده کرد.

نکته ویژه ای که در رابطه با لوله‌های مانیسمان وجود دارد این است که این لوله‌ها را می‌توان به راحتی به شیرآلات برنجی و چدنی که با سایز آن هم‌خوانی دارد متصل کرد.

 

استاندارهای مختلف لوله مانیسمان:

SPEC 5L : استاندارد بیان کننده ابعاد، نوع لوله و شرایط انتقال سیال به لوله است که برای خطوط لوله استفاده

می‌شود.

ASTM A 106 / ASME SA 106 : مشخصات استاندارد بیان کننده فنی لوله کربن استیل بدون درز که مناسب برای سرویس‌های با دمای بالا است.

ASTM A 333 / ASME SA 333: مشخصات استاندارد و فنی لوله‌های استیل بدون درز، که مناسب برای سرویس‌های با دمای پایین است.

ASTM A 335 / ASME SA 335: استاندارد فنی لوله استیل- آلیاژ آهنی بدون درز که برای سرویس‌های با دمای بالا استفاده می‌شود.

لوله‌های مانیسمان رسا تاسیسات به دلیل این‌که مقاومت بسیار خوبی دارند در رده‌های بالاتر برای مصارف پتروشیمی و صنایع نفت و گاز استفاده می‌شوند، زیرا در نیروگاه‌ها فشار سیالات بسیار بالاست و حتما باید از لوله‌های بسیار مقاومی استفاده کرد، که تحت این فشارها بتوانند طاقت بیاورند و آسیبی نبینند، البته لوله‌های مناسب این کار باید در رده های بالای 40 باشند که تنها در کشورهای خاصی تولید می‌شودند و هنوز در کشور ما تکنولوژی ساخت آن ایجاد نشده است و دانشمندان در تلاش هستند تا بتوانند به دانش تولید لوله‌هایی با رده بالاتر دست پیدا کنند.

mousa بازدید : 56 جمعه 06 تیر 1399 نظرات (0)

در بازار رقابت افرادی می‌توانند پیروز شوند که هر روز در پی تغییرات جدیدی باشند، هر چقدر که زمان می‌گذرد نیازهای افراد به سمتی گرایش پیدا می‌کند که با کیفیت ترین اجناس را بتوانند با بهترین قیمت تهیه کنند، پس تمامی تولید کنندگان نیز باید در پی این باشند که خودشان را با نیازهای مصرف کنندگانشان تطبیق بدهند.

تولید کنندگان لوله نیز از سایر تولید کنندگان مستثنی نیستند و آن‌ها نیز در پی این هستند که با تحولاتی که در تولیدات خود ایجاد می‌کنند بتوانند محصولاتی با کیفیت‌تر تولید کنند.

در حال حاضر لوله‌های مختلفی در بازار موجود است که هر کدام ویژگی خاص خودشان را دارند و برای مصارف خاصی استفاده می‌شوند از میان این لوله‌ها می‌توانیم به لوله‌های پلی اتیلن، فلزی، چدنی، بتنی، پلاستیکی، پنچ لایه و… اشاره کنیم که البته در این مقاله صرفا در رابطه با لوله‌های پنج لایه و اتصالات پنج لایه صحبت خواهیم کرد.

 

 

کاربرد لوله‌های پنج لایه

لوله‌های پنج لایه و اتصالات پنج لایه یکی از محصولات جدیدی هستند که با ترکیب  لوله‌های فلزی و پلاستیکی ساخته شده اند، ترکیب این دو نوع لوله ویژگی‌های منحصر به فردی به این لوله بخشیده است، این نوع لوله‌ها از یک لایه فلزی، دولایه پلاستیکی و دولایه چسب تشکیل شده اند.

لایه فلزی برای جلوگیری از فشارهای وارده در این لوله قرار گرفته است، لوله‌های پنج لایه توانسته اند نقص‌های هر دو نوع لوله فلزی و پلیمری را رفع کنند و تحول عظیمی را در صنعت لوله سازی به وجود آورند.

استحکام و طول عمر مفید بالای لوله‌های پنج لایه وهم چنین کاهش قیمت آن‌ها نسبت به سایر نمونه‌ها باعث شده است که از آن‌ها در ساختمان‌های مختلف استفاده شود.

لوله‌های پنج لایه کاربردهای بسیار زیادی درسال‌های اخیر داشته اند که از جمله ی آن‌ها می‌توان به استفاده از آن‌ها در سیستم‌های بهداشتی آب سرد و گرم، سیستم‌های تهویه مطبوع، سیستم‌های گرمایش کف، تاسیسات بهداشتی، صنایع پزشکی، موتورخانه‌ها و…اشاره کرد.

 

 

 

 

ویژگی‌های لوله‌های پنج لایه

نصب آسان: لوله‌های پنج لایه به دلیل این‌که از دو لایه پلاستیکی و یک لایه آلومینویمی ساخته شده اند، وزن کمی دارند و قابلیت خم شدگی خوبی هم دارند و در نتیجه حمل و نصب آن‌ها آسان است.

عایق بندی: لوله‌های پنج لایه بدون درز هستند و به خوبی عایق بندی شده اند.

خوردگی: لوله‌های پنج لایه نسل جدیدی از لوله‌ها هستند و در آن‌ها خوردگی به حداقل رسیده است.

تحمل دمایی و فشار: دولایه پلاستیکی و یک لایه فلزی به کار رفته در لوله‌های پلاستیکی به خوبی می‌تواند در افزایش تحمل دمایی و فشاری این نوع لوله‌ها موثر باشد.

غیرقابل نفوذ: لوله‌های پنج لایه به دلیل عایق بندی خوبی که شده‌اند، نسبت به اکسیژن غیرقابل نفوذ هستند و این ویژگی باعث جلوگیری از افت فشار و هم چنین رشد موجودات زنده در این لوله‌ها می شود.

طول عمر: در لوله‌های پنج لایه نقص‌های لوله‌های پلیمری و فلزی حل شده است و ترکیب این دو سبب شده است که این لوله طول عمر و دوام بیشتری نسبت به سایر لوله‌ها داشته باشد.

عدم خطر آتش سوزی: برای اتصال لوله‌های پنج لایه ازجوشکاری و یا شعله آتش استفاده نمی‌شود، به همین دلیل خطر آتش سوزی در هنگام نصب آن‌ها بسیار کاهش پیدا می‌کند.

نصب در کنار سایر لوله‌ها: اتصالات پنج لایه ای که در بازار موجود هستند باعث شده اند که بتوان از لوله‌های پنج لایه در کنار سایر لوله‌ها نیز استفاده کرد، مثلا شما می‌توانید از این لوله‌ها در کنار لوله‌های فلزی با سایز مشابه نیز استفاده کنید.

مقاومت در برابر یخ زدگی: هنگامی که آب یخ می‌زند دچار انبساط می‌شود و می‌تواند باعث ترکیدگی لوله‌ها شود، اما این معضل در لوله‌های پنج لایه رفع شده است.

در طی قرن 21 آن قدر جهان از نظر علمی پیشرفت داشته است که اگر بپرسند علم بهتر است یا ثروت، بهترین پاسخ می تواند علم به دست آوردن ثروت باشد، چرا که با پیشرفت علم محصولاتی تولید می‌شود که در تعدیل هزینه‌های زندگی بسیار تاثیر گذار است و از جمله‌ی آن‌ها می‌توان به لوله‌های پنج لایه وهم چنین اتصالات پنج لایه اشاره کرد که توانسته اند تا حدود زیادی از مخارج لوله کشی ساختمان‌ها را کاهش دهند، زیرا این لوله ها طول عمر زیادی دارند ونیازی نیست زود به زود تعویض شوند.

mousa بازدید : 34 جمعه 06 تیر 1399 نظرات (0)

دربازار پر رقابت امروزی، چیزی به نام انحصار وجود ندارد و تمامی شرکت‌ها و برندها در پی این هستند که بهترین محصول را با قیمتی مناسب ارائه کنند تا بتوانند نظر تمامی خریداران را به خود جلب کنند.

هنگامی که به بازار محصولی مانند لوله نگاه می کنیم، متوجه می‌شویم که تنوع در انواع لوله بسیار زیاد است و هر کدامشان مصرف خاصی دارند و مناسب استفاده در فضای خاصی هستند.

انواع لوله شامل لوله پلیکا، لوله پلاستیکی، لوله استیل، لوله گالوانیزه، لوله پلی اتیلن و… می شود که در این مقاله صرفا در رابطه با لوله پلی اتیلن، کاربرد و ویژگی های آن صحبت خواهیم کرد.

لوله پلی اتیلن نوعی لوله با قابلیت انعطاف است، که به دلیل داشتن این ویژگی تبدیل به یک گزینه خوب برای انتقال مایعات و گازها شده است. از این نوع لوله در مصارفی مانند آبرسانی، شبکه های گاز، شبکه انتقال آب، مجرای برق، خطوط تامین سیستم آتش نشانی و… استفاده می‌شود.

 

 

لوله‌های پلی اتیلن همان طور که از نامشان پیداست از ماده ای به نام پلی اتیلن ساخته شده اند، این ماده باعث شده است که خواص بی‌نظیری در محصولات ساخته شده از آن وجود داشته باشد. نوع پلی اتیلن استفاده شده در لوله‌های ساخته شده از آن با سایر محصولات متفاوت است.

لوله‌های پلی اتیلن کاربرد بسیار گسترده ای دارند و به دلیل مقاومتی که در مقابل اسیدها، بازها، مواد شیمیایی مختلف، خوردگی و… دارند روزبه روز محبوب‌تر می‌شوند و در مکان‌های بیشتری مورد استفاده قرار می‌گیرند.

این لوله ها تقریبا از سال 1950 در آمریکا و اروپا استفاده می‌شدند و با گذشت زمان وپیشرفت علم، کیفیت آن‌ها بیشتر شد و تولید و استفاده آن‌ها نیز در سراسر دنیا سیر صعودی پیدا کرد.

لوله‌های پلی اتیلن برخلاف بسیاری از لوله‌ها می‌توانند عمری بالای 50 سال داشته باشند و این موضوع باعث شده است که از نظر اقتصادی بسیار به صرفه باشد.

ویژگی های لوله پلی اتیلن

مقاومت در برابر ضربه و فشار: لوله‌های پلی اتیلن به دلیل مقاومت بسیار بالایی که در برابر ضربه و فشار دارند، می‌توانند جایگزین بسیار خوبی برای لوله‌های فلزی و بتنی باشند، چرا که استفاده ازاین نوع لوله باعث کاهش دور ریز می‌شود، به همین دلیل از نظر مالی بسیار به صرفه است و می‌تواند توجه انواع مصرف کننده به خصوص در حجم انبوه را به خودش جلب نماید.

وزن پایین: لوله‌های پلی اتیلن نسبت به سایر لوله‌ها و اتصالات وزن کم‌تری دارند و همین ویژگی باعث حمل، نصب، بارگیری واستفاده آسان‌تر آن‌ها شده است.

جریان پذیری خوب: سطح داخلی لوله‌های پلی اتیلن بسیار صاف است و به همین دلیل اصطکاک کم تری با موادی که از آن رد می‌شود خواهد داشت، از این روسرعت مواد عبوری از آن بسیار بالا است.

مقاومت در برابر سایش و جوندگان: لوله‌های پلی اتیلن به دلیل این‌که بسیار سخت و محکم هستند در مقابل جوندگان بسیار مقاومند وهم چنین به دلیل این که مواد استفاده شده در ساخت آن ها بسیار مقاوم است، می تواند انتخاب خوبی برای انتقال مایعات با ذرات نامحلول باشد.

 

 

انواع لوله پلی اتیلن

لوله پلی اتیلن دوجداره کاروگیت: لوله های دو جداره پلی اتیلن کاروگیت از دو لایه‌ی داخلی و خارجی ساخته شده‌اند و لایه خارجی آن‌ها به صورت حلقه حلقه است و لایه داخلی آن دارای سطحی صاف است. این نوع لوله در واقع مانند یک جوی زیر زمینی است واز آن برای انتقال پساب‌های صنعتی و فاضلاب‌ها استفاده می‌کنند.

لوله پلی اتیلن تک جداره: لوله‌های پلی اتیلن تک جداره را می‌توان برای مصارف مختلفی که در آن‌ها به فشار 2 تا 40 بار نیاز است استفاده کرد.

لوله پلی اتیلن اسپیرال: لوله پلی اتیلن اسپیرال نوع خاصی از لوله های کاروگیت است و به شکل متفاوتی تولید می‌شود، این لوله‌ها تا قطر 3 متر وطول 6 متر تولید می‌شوند و به وسیله ی جوش لب به لب یا اکستروژنی به یکدیگر متصل می‌شوند.

برای خرید هر چیزی شما ابتدا باید شناخت کافی نسبت به آن پیدا کنید، لوله‌ها یکی از مهم ترین چیزهایی هستند که در ساختمان سازی، انتقال منابع مختلف و.. بسیار اهمیت دارند، به همین دلیل خوب است درباره انواع آن‌ها بیشتر بدانید.

mousa بازدید : 42 سه شنبه 03 تیر 1399 نظرات (0)

با شکل گیری تمدن‌های انسانی و پیشرفت تکنولوژی و توسعه بهداشت جهانی، دیگر استفاده از چاه‌ها، قنات‌ها، چشمه‌ها، حوض‌ها و… تا حد زیادی منسوخ شد و مردم تمایلی برای رفتن به جایی خارج از خانه برای تهیه آب را نداشتند. در ابتدا تنها شهرهای بزرگ به آب تصفیه نشده که از طریق لوله کشی به خانه‌ها می‌رسید دسترسی داشتند و به مرور با ساخته شدن تصفیه خانه‌ها و دست یابی به دانش تصفیه آب، کم کم آب‌های تصفیه شده به خانه‌های مردم راه پیدا کردند، اما هم چنان در برخی از روستاهای دور افتاده و شهرهای مرزی متاسفانه امکاناتی که در شهرهای بزرگ وجود دارد، نیست.

برای انتقال سیالات به نقاط مختلف نیازمند لوله‌هایی هستیم که بتوانیم این کار را به وسیله‌ی آن‌ها انجام دهیم. درحال حاضر لوله‌های مختلفی در بازار موجود هستند که شامل لوله های پلاستیکی، چدنی، پلیکا، کاروگیت، چندلایه، آهنی و… می‌شوند که در این مقاله صرفا در رابطه با لوله‌های آهنی ، مزایا و معایب آن‌ها صحبت خواهیم کرد.

لوله‌های آهنی نوعی از لوله‌های فلزی هستند که در جاهای مختلفی از قبیل لوله کشی کارخانه‌ها، ساختمان‌های اداری، مسکونی و… استفاده می‌شوند.

 

 

مزایای لوله های آهنی:

مقاومت فیزیکی بالا: لوله‌های آهنی به دلیل ساختاری که دارند می‌توانند در مقابل ضربات با نیروی بالا که در حین انتقال ونصب ممکن است پیش بیاید، مقاومت خوبی از خود نشان دهند، هم چنین این لوله‌ها به دلیل این که معمولا در زیر لایه‌های آجر و سیمان به کار می‌روند، می‌توانند فشارهای بالای ناشی از وزن زیاد سنگ، آجر، سیمان و گچ را به خوبی تحمل کنند.

تحمل دمای بالا: برای ما همیشه آهن نماد سختی و مقاومت بوده است، لوله‌های آهنی یکی از مناسب‌ترین گزینه‌ها برای انتقال آب با دمای بالا هستند، زیرا دمای بالای آب نمی تواند آسیبی به این لوله ها وارد کند.

نفوذ ناپذیر: یکی از معضلاتی که همیشه برای انتقال آب و در آب انبارها پیش می‌آید رشد گیاهان است، اما در لوله‌های آهنی به دلیل نفوذ نا پذیری به نور و هوا امکان رشد هیچ موجود زنده ای وجود نخواهد داشت.

ثبات طولی نسبی: اکثر اجسام نسبت به تغییر دما از خودشان عکس العمل حجمی و طولی نشان می‌دهند، این عکس العمل‌ها گاهی می‌تواند باعث آسیب به جسم شود، اما لوله‌های آهنی به دلیل تغییر کمی که در طی گرم و سرد شدن آب می کنند تا حدود زیادی از این خطر مصون هستند.

مقاومت دربرابر آتش: برای تغییر شکل آهن به دمای بسیار زیادی نیاز است که معمولا در کوره‌های ذوب آهن می‌توان به آن دما دست یافت و همین موضوع باعث شده است که این لوله‌ها بتوانند در مقابل آتش سوزی از خودشان مقاومت نشان دهند.

 

 

معایب لوله های آهنی:

خوردگی: عوامل زیادی هستند که می‌توانند در کاهش طول عمر لوله‌های آهنی موثر باشند، علاوه بر محاسنی که در رابطه با این لوله‌ها گفتیم، این لوله‌ها در مقابل املاح موجود درخاک و آب مقاومت زیادی ندارند و به همین دلیل دچار خوردگی

می‌شوند.

سختی وعدم شکل پذیری: همان طور که گفتیم لوله‌های آهنی بسیار سخت هستند و نمی‌توانیم به راحتی آن‌ها را خم کنیم و در آن‌ها تغییر شکل ایجاد کنیم و برای رسیدن به شکل دلخواه حتما باید از اتصالات زیادی استفاده کنیم.

رسوب پذیری: لوله‌های آهنی سطح داخلی صیقلی ندارند و همین موضوع باعث می شود که املاح زیادی در حفرات ریز دیواره آن‌ها به جا بماند و باعث ایجاد رسوب شود. رسوب ایجاد شده به خوبی می‌تواند باعث افت فشار و کاهش جریان آب شود.

افت فشار بالا: به دلیل این‌که لوله‌های آهنی سطح داخلی ناصافی دارند و برای استفاده از آن‌ها از اتصالات فراوانی استفاده می‌شود معمولا فشار پایینی دارند و برای رفع این مشکل بهتر است از لوله‌هایی با قطر بیشتر استفاده کرد.

اتلاف دما: این لوله‌ها باعث اتلاف انرژی زیادی می‌شوند.

وزن زیاد: لوله‌های آهنی وزن زیادی دارند و همین موضوع می‌تواند در حمل و نصب آن‌ها مشکلاتی پدید بیاورد.

در قرن 21 به جرات می‌توانیم بگوییم که لوله‌ها نقش‌های بسیار مهمی برای انتقال انواع سیالاتی که به آن‌ها نیازهای حیاتی داریم مانند، نفت، آب، بنزین و…دارند، به همین دلیل باید در رابطه با آن‌ها اطلاعات خوبی داشته باشیم تا در صورت لزوم بتوانیم آگاهانه از میان انواع آن‌ها انتخاب کنیم

mousa بازدید : 34 سه شنبه 03 تیر 1399 نظرات (0)

همه چیز در رابطه با لوله های پلاستیکی

در سال‌های اخیر همه‌ی ما متوجه این بوده‌ایم که جهان سوار بر کشتی شده است که در آب‌های خروشان تکنولوژی درحال پیشروی است و هر تولید کننده‌ای که مهارت بیشتری داشته باشد می‌تواند از این آب‌های خروشان بهتر ماهیگیری کند، این مهارت بسیار مهم است  و با پا به پای علم و نیاز مردم پیش آمدن به دست می‌آید، پس بهتر است تمام تولید کنندگان بتوانند خودشان را با این قوانین پیش ببرند.

صنعت لوله‌های پلاستیکی نیز از سایر مشاغل تولیدی مستثنی نیست و تولیدکنندگان این عرصه نیز باید بتوانند خودشان را با بروز ترین نکات علمی در حوزه تولید انواع لوله‌های پلاستیکی هماهنگ کنند تا از سایر رقبا عقب نمانند.

استفاده از لوله‌های پلاستیکی در تاسیسات مختلف ابتدا در سال 1930 در اروپا شروع شد، در آن زمان از این لوله‌ها تنها برای انتقال فاضلاب استفاده می‌شد، اما پس از این‌که به نقایص لوله‌های فلزی پی برده شد و هم‌چنین صنعت پلاستیک سازی پیشرفت بیشتری کرد، استفاده از لوله‌های پلاستیکی جایگاه بهتری پیدا کرد و افراد بیشتری از آن‌ها استفاده کردند.

لوله‌های فلزی نقص‌هایی دارند که می‌توان حمل و نقل مشکل آن‌ها، سختی نصب، وزن زیاد، رسوب گیری و… را از میان آن ها نام برد. این نقایص باعث شدند که نیوپایپ‌های مختلف بتوانند در جایگاه‌های متفاوت جایگزین خوبی برای لوله‌های فلزی باشند.

لوله‌های پلاستیکی ویژگی‌های منحصر به فردی دارند که در ادامه برایتان توضیح خواهیم داد.

 

 

ویژگی های لوله های پلاستیکی

مقاومت در برابر خوردگی: لوله‌های پلاستیکی برخلاف بسیاری از لوله‌ها نسبت به مواد شیمیایی مختلف، اسیدها، بازها، گازهای خورنده و… از خود مقاومت خوبی نشان می‌دهند .

خواص دمایی: لوله‌های پلاستیکی بسته به نوع مواد اولیه و ساختشان می‌توانند دمای 50 تا 150 درجه سانتیگراد را تحمل کنند، به همین دلیل باید دقت بسیار زیادی در رابطه با دمای مجاور آن‌ها و دمای ماده ای که قرار است از آن عبور کند داشته باشید، چرا که اگر دمای وارده بر آن‌ها بیشتر از حد تحملشان باشد، نرم می‌شوند و تغییر شکل می‌دهند و ممکن است به سیستم شما آسیب‌های جدی وارد شود.

نیوپایپ‌ها به دلیل این که در مقابل دما تغییرات نسبتا زیادی در مقایسه با سایر لوله‌ها دارند باید در استفاده از آن‌ها از بست‌های بیشتری استفاده کرد.

خوردگی الکتریکی: همه‌ی ما این را می‌دانیم که پلاستیک‌ها رسانا نیستند و همین موضوع باعث می‌شود که از خوردگی گالوانیکی والکتروشیمیایی( برخلاف لوله های آهنی ) در امان بمانند  .

وزن: لوله‌های پلاستیکی به مراتب بسیار سبک‌تر از لوله‌های فلزی، بتنی، چدنی و… هستند و همین ویژگی باعث حمل و نصب راحت‌تر و در نتیجه پرداخت هزینه کم‌تری شده است.

خواص مکانیکی: چیزی که برای همه‌ی ما اثبات شده است این است که لوله‌های پلاستیکی مقاومت لوله‌های فلزی را ندارند اما به دلیل این‌که انعطاف بیشتری نسبت به لوله‌های سخت تر دارند، می‌توانند فشار ناشی از ضربات وارد شده را بر کل سطحشان تقسیم کنند.

قابلیت اشتعال: پلاستیک‌ها به دلیل این‌که از پلیمرهای قابل اشتعال ساخته شده اند، غالبا در مقابل آتش مقاومتی نشان نمی‌دهند و ممکن است آتش بگیرند و مواد قابل اشتعالی که توسط آن‌ها حمل می‌شود نیز می‌تواند در افزایش قدرت آتش بسیارتاثیرگذار باشد.

دوام وپایداری لوله های پلاستیکی: طبق تحقیقاتی که انجام شده است، لوله‌های پلاستیکی که در زیر خاک قرار می‌گیرند، نسبت به حملات هرگونه باکتری، قارچ و سایر میکروارگانیسم‌ها از خود مقاومت نشان می‌دهند و این موضوع باعث افزایش طول عمر این نیوپایپ‌ها خواهد شد.

 

 

کاربرد لوله های پلاستیکی

لوله‌های پلاستیکی در قرن حاضر توانسته‌اند جایگاه بسیار خوبی در میان تاسیسات مهم کشورهای مختلف به دست آورند، از میان آن‌ها می‌توانیم به سیستم‌های فاضلاب، آبرسانی، آبیاری، توزیـع آب، باغبـانی، تصفیه خانه‌های فاضلاب، صنایع غذایی، کارخانجات داروسازی و … اشاره کنیم، هم چنین در صنایع تولید نفت و گاز و پتروشیمی نیز از آن‌ها استفاده‌های گسترده‌ای می‌شود، به همین دلیل روزانه دانشمندان در پی این هستند که به فرمول‌های جدیدی برای ساخت انواع نیوپایپ دسترسی پیدا کنند، زیرا در حال حاضر سهم عظیمی از صنایع مختلف درگیر این نوع لوله‌ها است و باید در ساخت آن‌ها قوانین جدیدی استفاده شود تا جوابگوی نیازهای جدید تر نیز باشند.

mousa بازدید : 37 یکشنبه 01 تیر 1399 نظرات (0)

تعمیرات لوله کشی ساختمان

تعمیرات لوله کشی ، نصب و تعویض و تعمیر شیرآلات و تاسیسات ساختمان یکی از امور مهم و تخصصی منازل و شرکت ها است و حتماً بایستی توسط متخصصان ماهر و زبردست انجام شود . تقریباً همه ی ساکنین منازل مسکونی به ویژه آپارتمان ها و مجتمع های مسکونی و منازل قدیمی با آن درگیر هستند. پوسیدگی ، نشتی و ترکیدگی لوله ها از متداول ترین نقص های ایجاد شده در تاسیسات لوله کشی ساختمان می باشد که در نتیجه ی استفاده طولانی مدت ، لوله کشی غیر اصولی ، یخ زدگی لوله ها ، عدم عایق بندی مناسب و غیره به وجود می آید . لوله کشی ساختمان انواع مختلفی دارد از لوله کشی آب گرفته تا لوله کشی فاضلاب ، لوله کشی شوفاژ ، لوله کشی موتورخانه و غیره .

یکی از مهم ترین عللی که ضرورت بررسی و تعمیر دوره ای لوله ها را نشان می دهد ، جلوگیری از ترکیدگی یا نشتی لوله ها و در نتیجه ی آن افت فشار آب ، به وجود آمدن نم و رطوبت در سقف یا دیوارها و یا کف سرویس ها ، وارد آمدن خسارت یه اجزای مختلف داخلی و بیرونی ساختمان و غیره می باشد.

به غیر از مورد بالا دلایل دیگری نیز وجود دارد که به حداقل یکی از انواع تعمیرات لوله کشی نیاز پیدا می کنیم از جمله ی آن ها می توان به پوسیدگی و قدیمی بودن لوله ها ، لوله کشی غیر اصولی ساختمان ، زنگ زدگی و رسوب گرفتگی لوله ها و در نتیجه افت فشار آب به ویژه آب گرم ، افت فشار آب با وجود داشتن پمپ آب و غیره اشاره کرد.

اگر شما هم با یکی از مشکلات بالا درگیر هستید می توانید با تماس با کارشناسان رسا تاسیسات (تاسیسات پایپ) ضمن کسب اطلاعات بیشتر درباره ما و خدمات اصلی شرکت در زمینه های تاسیساتی و بنایی و زیربنایی نسبت به حضور کارشناسان جهت تعمیرات لوله کشی نظیر لوله کشی آب ، موتورخانه ، شوفاژ ، فاضلاب و غیره ،  نشتیابی لوله با دستگاه ، رفع نم و رطوبت و سایر خدمات هماهنگی های لازم را به عمل آورید.

plumbing tools

متخصصان شرکت رسا تاسیسات آماده اند تا دراسرع وقت پس از تماس شما جهت تشخیص ترکیدگی لوله و رفع نم و رطوبت در اقصی نقاط استان تهران و البرز حضور یافته و نسبت به انجام کلیه امور لوله کشی از قبیل نصب ، تعویض و تعمیرات لوله کشی ، تشخیص محل دقیق ترکیدگی و نشتی لوله با دستگاه بدون تخریب ، رفع نم و رطوبت ، لوله کشی موتورخانه ، رفع گرفتگی لوله ها با دستگاه (لوله بازکنی) ،  نوسازی و بازسازی منازل قدیمی و غیره اقدام نمایند.

لوله ها انواع مختلفی دارند که از مهم ترین آن ها که در صنعت ساختمان و لوله کشی های رایج شهری و ساختمانی کاربرد دارد می توان به لوله های چدنی ، لوله های آهنی سیاه ، لوله های آهنی گالوانیزه ، لوله های فولادی بی درز ،  لوله های فولادی استینلس ، لوله های پلی اتیلن ، لوله های آلومنیومی ، لوله های پی وی سی ، لوله های پلاستیکی و غیره اشاره کرد که هر کدام کاربرد خاص خود را دارند به عنوان مثال لوله های فولادی بی درز برای استفاده در تاسیسات بخار و هوا با فشار زیاد مناسب است و یا لوله های آهنی گالوانیزه و یا پلی اتیلن و یا پی وی سی برای استفاده در لوله کشی آب سرد و گرم و حتی فاضلاب مناسب هستند.

    • تعمیرات لوله کشی ساختمان از قبیل لوله کشی آب ، شوفاژ ، موتورخانه ، لباسشویی ، وان ، فاضلاب و غیره
    • نصب و کارگذاری انواع لوله های آهنی ، فولادی ، پلاستیکی ، پی وی سی ، آلومنیومی و غیره
    • تعویض انواع لوله های ساختمان و تاسیسات نظیر موتورخانه
    • رفع نم و رطوبت با دستگاه بدون تخریب
    • نقاشی ساختمان به صورت جزئی و کلی به منظور برطرف کردن آثار نم و رطوبت
    • نوسازی و بازسازی منازل قدیمی به صورت کلی و جزئی
    • نصب انواع شیرآلات ساختمانی
    • نصب و سرویس وان های حمام و لوله کشی های آن
    • لوله کشی شوفاژ ، لوله کشی آب ، لوله کشی فاضلاب
mousa بازدید : 36 یکشنبه 01 تیر 1399 نظرات (0)

لوله بازکنی با دستگاه

یکی از اهداف اصلی شرکت رسا تاسیسات از همان بدو تاسیس رفع مشکلات اساسی و رایج تاسیساتی و زیر بنایی همشهری های گرامی تهران و البرز می باشد . ما با تکیه  بر تجربه و تعهد متخصصان خود تلاش کرده ایم تا گوشه ای ازمشکلات تاسیساتی همشهری های تهرانی و کرجی را برطرف نماییم. شاید برای شما نیز اتفاق افتاده باشد که پس از مدتی استفاده از حمام و سرویس بهداشتی و سینک ظرفشویی لوله های منزلتان دچار گرفتگی شده اند . در صورتیکه این گرفتگی  در زمان مناسب برطرف نگردد منجر به ایجاد بوی نامطبوع و مزاحمت برای ساکنین و همچنین جمع شدن آب در سینک ظرفشویی ، سرویس های بهداشتی و غیره می شود بنابراین لوله بازکنی امری مهم و ضروری به حساب می آید تقریباً تمام مردم به آن نیاز پیدا می کنند.

 


دستگاه فنر زنی

 

نحوه باز کردن لوله ها :

باز کردن لوله های گرفته شده با توجه به جنس لوله ها ، محل گرفتگی لوله ها و عامل گرفتگی لوله ها  روش های مختلفی دارد. شاید اولین ، سریع ترین و راحت ترین راهی که برای لوله بازکنی به ذهن بسیاری از مردم می رسد استفاده از لوله بازکن خانگی می باشد که با ایجاد مکش محتویات لوله را به سمت خارج هدایت می کند و منجر به رفع گرفتگی لوله ی سینک یا کف آشپزخانه می شود. اما گاهی استفاده از لوله بازکن دستی نتیجه مطلوب نمی دهد و همچنان گرفتگی باقی می ماند (در سینک ظرفشویی) در اینگونه موارد بهترین راه باز کردن شترگلو (Trap) یا همان سیفون زیر ظرفشویی و تخلیه مواد جمع شده در آن و تمیز کردن آن می باشد.

البته مواردی نیز وجود دارد که انجام دو روش بالا به رفع گرفتگی کمکی نمی کند و یا دسترسی به لوله ها و سیفون به هردلیلی مقدور نیست در اینگونه موارد از محلول های شیمیایی لوله بازکنی می توان استفاده کرد که با حل کردن لجن و سایر مواد زائد به رفع گرفتگی کمک می کنند.  اما مواردی نیز پیش می اید که به دلیل گیر کردن یک جسم سخت در لوله ها گرفتگی پیش آمده در اینگونه موارد می توان از دستگاه فنر زنی یا تراکم هوا برای باز کردن مسیر لوله استفاده کرد .

 

دستگاه فنر زنی

 

متخصصان شرکت رسا تاسیسات آماده اند تا دراسرع وقت پس از تماس شما جهت لوله بازکنی  در اقصی نقاط استان تهران و البرز حضور یافته و نسبت به رفع گرفتگی لوله ها ، لوله کشی آب و فاضلاب ، تشخیص ترکیدگی و نشتی لوله با دستگاه بدون تخریب ، رفع نم و رطوبت  ، رفع بوی بد فاضلاب و غیره  اقدام نمایند.

جهت دسترسی به اطلاعات کامل تماس با ما کلیک کنید جهت کسب اطلاعات بیشتر درباره ما کلیک کنید

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 22
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 1
  • آی پی دیروز : 0
  • بازدید امروز : 6
  • باردید دیروز : 1
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 15
  • بازدید ماه : 145
  • بازدید سال : 974
  • بازدید کلی : 3,527